به گزارش اکوایران، قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه 30 تیر ماه روند آرامی را دنبال کرد. نرخ دلار در تهران اندکی پایین تر از دیروز معامله شد و در کل رنج بود. در  سلیمانیه هم قیمت دلار رشد محدودی را ثبت کرد .

امروز هرات بالاخره قیمت زد. نرخ دلار هرات امروز بالاتر از روز یکشنبه هفته جاری بود اما در روند معاملات نقدی اندکی پایین آمد و به سمت نرخ روز یکشنبه حرکت کرد.

ثبات قیمت دلار در بازار رسمی 

صرافی ملی و بازار متشکل هم امروز یک قیمت اعلام کردند و تا انتهای معاملات نرخ دلار بر روی همین قیمت ثابت ماند. قیمت دلار در صرافی ملی برای فروش 27 هزار و 846 تومان اعلام شد و نرخ دلار متشکل هم 27 هزار 708 تومان بود. 

شایعه بازداشت خاوری در بازار دلار

امروز یک شایعه در بازار برجسته شد. برخی منابع غیررسمی از بازداشت محمود رضاخاوری؛ مدیر متهم به اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در دولت احمدی‌نژاد؛  خبر دادند اما خبرگزاری فارس اعلام کرد این خبر صحت ندارد‌.

رفت و برگشت در بازار طلا 

بازار جهانی طلا از دیروز تا امروز شاهد رفت و برگشت قیمتی بود. قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با روز چهارشنبه تقریبا  با 22 دلار کاهش تا 1685 دلار  پایین آمد اما عصر امروز دوباره آرایش صعودی به خود گرفت و تمام ضرر روز گذشته را جبران کرد . قیمت اونس طلا عصر امروز تا ۱۷۱۷ دلار بالا رفت.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش 700 تومان بالاتر از قیمت دیروز مبادله شد . قیمت این فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز 1میلیون و 347 هزار و 100 تومان بود . 

فاصله چشمگیر ارزش ذاتی و نقدی سکه 

قیمت سکه هم امروز در محدوده 14 میلیون و 750 تا 14 میلیون و 850 هزار تومان مبادله شد . با فرض سکه 14 میلیون و 850 هزار تومانی ارزش ذاتی سکه 12 میلیون و 789  هزار تومان بدست آمد که با قیمت نقدی بیش از 2 میلیون تومان فاصله را نشان می دهد . حباب  سکه هم در محدوده 16  درصد قرار گرفته بود.