به گزارش اکوایران، طلا پس از جهش قابل توجه قیمتی در روز سه شنبه، در روزی که گذشت دو روند متفاوت را تجربه کرد. طلا در چهار روز معاملاتی اخیر به مسیر صعودی خود ادامه داده است و در روز دوشنبه توانست از مرز 1800 دلار عبور کند. اما در آخرین ساعات معاملاتی روز سه شنبه بود که سخنان جرومی پاول سبب افزایش قیمت طلا و صعود به بالای مرز 1820 دلاری شد. سخنان جرومی پاول، سکان دار فدرال رزرو حکایت از آن داشت که بانک مرکزی آمریکا اقدام بدون احتیاطی در راستای انقباض سیاست های خود بر نخواهد داشت. همین موضوع سبب استقبال بازارهای بدون بازده مانند طلا و بیت کوین و سایر رمزارزها شد.

اما مهم ترین عامل نوسان روز چهارشنبه چه بود؟

صعود و نزول طلا

پس از اینکه طلا در روز سه شنبه بیش از 1.1 درصد افزایش قیمت داشت در نیمه اول روز چهارشنبه به این دلیل که معامله گران در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا بودند عقب نشینی کرد. در این بخش طلا در قیمت 1814 دلاری پایین آمد. اما پس از انتشار آمار تورم بود که قیمت طلا تا مرز 1825 دلاری افزایش یافت.

داده های شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا نشان می دهد که پس از رشد ماهانه 0.8 درصدی در ماه نوامبر، تورم ماهانه این کشور به 0.5 درصد رسیده است. در دوازده ماه منتهی به ماه دسامبر نیز، شاخص قیمت مصرف کننده این کشور به سطح 7 درصدی رسیده است که طبق داده های زمانی این بالاترین تورم سالانه این کشور از ژوئن 1982 بوده است. این در حالی بود که بیشتر پیش بینی ها برای تورم ماهانه دسامبر، سطحی پایین تر را برآورد کرده بوند.