به گزارش اکوایران، عیسی زارع‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین امور در محیط زیست در دنیا هوشمندشدن و الکترونیک‌شدن خدمات است که منجر به کاهش سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری می‌شود، گفت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سال گذشته راه‌اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها متصل هستند و ۵۰ درصد خدماتشان را از این طریق ارائه می‌دهند.

به گفته وزیر ارتباطات، امسال هدف‌گذاری این است که ۱۰۰ درصد خدمات از این طریق ارائه شود و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود. او گفته این قطعاً غیر از مزایایی مثل حذف امضای طلایی و حفظ کرامت مردم، کاهش سفرهای غیرضروری مردم را در بر دارد.

وی همچنین اظهار کرد: متولی ایجاد قوانین در زمینه هوش مصنوعی، شورای عالی فضای مجازی است که بر روی سند توسعه هوش مصنوعی در حال کار هستند.

وزیر ارتباطات افزود: ما هم از یک سال و نیم قبل مرکز توسعه هوش مصنوعی را راه‌اندازی کردیم و بر اساس آن همه دستگاه‌ها ظرفیت‌هایی که هوش مصنوعی برایشان ایجاد می‌کند را احصا خواهند کرد.