به گزارش اکوایران، در حالی امروز بازار جهانی هفته را آغاز کرد که چشم بازارها به گزارش تورم آمریکا که قرار است این هفته منتشر شود دوخته شده است. در حقیقت داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده تا حد زیادی مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های بعدی را مشخص خواهد کرد.

مقامات بانک مرکزی اروپا سیگنال های جدیدی در مورد ادامه افزایش نرخ بهره به بازارها مخابره کردند که سبب پشتیبانی از یورو شد و همین موضوع شاخص دلار را در روزی که گذشت کاهشی کرد. همین موضوع نیز عامل اصلی تقویت مقطعی قیمت طلا بود.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که برای مقابله با تورم بالای این حوزه نرخ بهره کلیدی خود را تا 2 درصد یا بیشتر افزایش خواهد داد حتی اگر به قیمت رکود اقتصادی باشد.

اما فعلا تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران به گزارش تورم آمریکا دوخته شده است که قرار است روز سه شنبه منتشر شود. تحلیل گران اقتصادی پیش بینی می کنند که تورم در ماه آگوست 8.1 درصد باشد در حالی که ماه قبل از آن یعنی جولای تورم به 8.5 درصد رسیده بود.

در بازار نفت اما افزایش نگرانی درباره عرضه نفت سبب رشد 3 درصدی قیمت نفت برنت شد. به وجود آمدن موانع جدی بر سر راه برجام یکی از عواملی بود که قیمت نفت را افزایشی کرد. عامل دوم نیز تحریم محموله های نفتی روسیه بود. دو عاملی که در کنار هم چشم انداز عرضه را در بازار نفت مختل کرده است.