به گزارش اکوایران، افزایش قیمت طلا در روزی که گذشت بیشتر تحت تاثیر کاهش شاخص دلار و نرخ سود اوراق قرضه آمریکا بود. تمام این عوامل به این علت اتفاق افتاد که بازارها امیدوار شده اند که فدرال رزرو در نشست پس از ماه نوامبر از سرعت اقدامات انقباضی خود کم کند.

در حالی که کاهش ارزش دلار و نرخ سود اوراق قرضه می تواند به طور موقت پشتوانه ای برای قیمت طلا باشد اما این سوال که آیا این روند می تواند ادامه داشته باشد یا خیر به سیگنال های فدرال رزرو درباره گام های بعدی اش مربوط می شود. در حال حاضر برای جلسه فردا پیش بینی می شود که فدرال رزرو نرخ بهره را مجددا 75 صدم درصد افزایش دهد.

تحلیل گران بر این باورند که سیگنال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره می تواند به سود طلا، حداقل در هفته های آتی باشد. در حال حاضر طلا توانسته است که کف مستحکمی در مرز 1600 دلاری برای خود ایجاد کند اما تحلیل گران هشدار داده اند که یک افزایش نرخ بهره بالا در نشست های بعد از ماه نوامبر می تواند سبب شود قیمت فلز زرد این حمایت را نیز از دست بدهد.

بانک مرکزی آمریکا در حالی جلسه دو روزه خود را امروز آغاز کرده است، که بازارها در انتظار جواب این سوال هستند که این نهاد چه زمانی چرخش سیاستی به سمت گام‌های کوچک‌‎تر افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

قیمت طلا از ماه مارس سال جاری میلادی تاکنون و زمانی که از مرز 2 هزار دلاری نیز عبور کرده بود به دلیل آغاز سیاست های انقباضی فدرال رزرو بیش از 21 درصد از ارزش خود را از دست داده است.