به گزارش اکوایران، گزارش بازار کار آمریکا امروز منتشر شد و بر اساس آن تعداد شغل های ایجاد شده در بزرگ ترین اقتصاد جهان بیشتر از مقداری بود که اقتصاددانان پیش بینی می کردند. با این حال تعداد شغل های ایجاد شده ماه به ماه کمتر می شود و همچنین نرخ بیکاری این کشور نیز به ۳.۷ درصد افزایش پیدا کرده است. این دو نکته از نظر تحلیل گران اقتصادی نشان دهنده ظهور ضعف در اقتصاد این کشور است و به احتمال بالا سبب خواهد شد تا فدرال رزرو در نشست بعدی خود به طور جدی تری به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره فکر کند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت کار این کشور تعداد شغل های اضافه شده به اقتصاد این کشور در ماه اکتبر ۲۶۱ هزار مورد است در حالی که در سال جاری میلادی میانگین ماهانه تعداد شغل اضافه شده به اقتصاد آمریکا ۴۰۷ هزار مورد و در سال گذشته نیز ۵۶۲ هزار عدد بوده است. 

چهارشنبه هفته ای که گذشت فدرال رزرو برای چهارمین مرتبه متوالی نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد افزایش داد که این سریع ترین عملیات انقباضی این نهاد در ۴۰ سال گذشته بوده است. 

همانطور که پیش بینی می شد طلا به استقبال این گزارش رفت. بروز نشانه های ضعف در بازار کار آمریکا احتمال کاهش گام بعدی رشد نرخ بهره توسط بانک مرکزی را افزایش می دهد و این موضوع برای طلا خبر بسیار خوبی است. در روزی که گذشت قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی بیش از ۲ درصد رشد قیمت داشت و به محدوده ۱۶۷۰ دلار رسید. 

همچنین بیت کوین نیز که مانند طلا با نرخ بهره فدرال رزرو رابطه ای معکوس دارد با استقبال از گزارش اشتغال آمریکا با بیش از ۲ درصد افزایش قیمت جای پای خود در کانال ۲۰ هزار دلاری را سفت کرد.