به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روزی که گذشت با قدرت از مرز 1700 دلاری عبور کرد. قیمت طلا در روز سه شنبه به سقف 1716 دلار رسید که بالاترین قیمت در یک ماه گذشته است. طلا از کف دو ماهه خود در یک هفته گذشته تاکنون بیش از 100 دلار افزایش قیمت داشته است.

تحلیل گران عنوان می کنند که موج جدیدی از تقاضا وارد بازار شده است. این در حالی است که شاخص دلار در حال عقب نشینی است. تمام این اتفاقات به این علت رقم خورده است که بازارها متقاعد شده اند که احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره و کاهش گام افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا زیاد است.

ارزش دلار اکنون درکف دو هفته ای خود قرار دارد و همین امر نیز سبب ارزان تر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزها شده است. نرخ سود اوراق قرضه نیز کاهشی شده است و تمام این عوامل دست به دست هم داده است تا طلا نفس تازه ای بگیرد. طلا در روزهای اخیر به راحتی دو مرز مقاومتی سخت 1680 دلاری و 1700 دلاری را شکسته است و این اتفاق امیدها برای رشد بیشتر قیمت طلا را فراهم کرده است.

در حال حاضر تمرکز اصلی بازارها بر روی انتشار گزارش تورم آمریکا در روز پنج شنبه است. اقتصاددانان پیش بینی می کنند تورم هسته آمریکا در مقیاس ماهانه و سالانه افت پیدا کند. این موضوع در کنار آشکار شدن ضعف در گزارش بازار کار آمریکا سبب شده است تا به احتمال زیاد فدرال رزرو از شدت عملیات انقباضی خود علیه تورم بکاهد. اگر پیش‌بینی ها درباره کاهش تورم هم درست از آب دربیاید پازل تکمیل می شود و طلا می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.