به گزارش اکوایران، پس از هفته پر اتفاقی که برای بازارهای جهانی گذشت و افزایش قابل توجه قیمت طلا در روز جمعه هفته گذشته، طلا همچنان در محدوده قیمتی که هفته گذشته را به پایان برد در حال نوسان قیمت است. در هفته گذشته فدرال رزرو برای چهارمین بار متوالی نرخ بهره را به میزان 75 صدم درصد افزایش داد و سیگنال های دو طرفه ای به بازارها مخابره کرد.

از یک سو جرومی پاول، سکاندار فدرال رزرو، احتمال کاهش گام بعدی رشد نرخ بهره را رد نکرد ولی از سوی دیگر احتمال داد نرخ بهره نهایی بیشتر از مقداری باشد که قبلا پیش بینی می شد. همچنین انتشار گزارش بازار کار آمریکا و افزایش نرخ بیکاری نیز بازارها را نسبت به کاهش سرعت عملیات انقباضی فدرال رزرو امیدوار کرد. امیدواری که سبب شد تا طلا طی یک روز 50 دلار رشد قیمت داشته باشد.

این هفته تمرکز اصلی بازارها بر گزارش تورم آمریکا دوخته شده است. میزان تورم محقق شده در ماه اکتبر سیگنال مهمی به بازارها درباره تصمیم فدرال رزرو مخابره خواهد کرد. تحلیل گران بازار طلا بر این باورند که اگر فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد طلا همانطور که در روز جمعه نشان داد، آمادگی رشد قیمت را دارد. به همین دلیل بازار طلا و بسیاری دیگر از بازارها چشم انتظار گزارش تورم آمریکا هستند.

در حال حاضر بازارها شانس افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو را 67 درصد می دانند. این موضوع بدان معنی است که بازارها پس از نشست هفته پیش بانک مرکزی آمریکا تا حدودی متقاعد شده اند که فدرال رزرو گام بعدی را کوچک تر بر میدارد. البته احتمال این موضوع بالا است که بازارها بر پایه میزان نرخ تورم آمریکا نظر خود را عوض کنند.