به گزارش اکوایران، در حالی فدرال رزرو مطابق پیش بینی ها عمل کرد، که پیش بینی این نهاد برای ادامه مسیر سیاستی خود افزایش 75 صدم درصدی نرخ بهره در سال آینده است. همچنین پیش بینی بانک مرکزی آمریکا از نرخ بهره نهایی بالاتر از 5 درصد است و این سطح از نرخ بهره هدف نهایی تقریبا بیشتر از پیش بینی سرمایه گذاران بازارها است.

نکته جالب اینجاست که فقط 2 نفر از 19 مقام فدرال رزرو پیش بینی می کنند در سال آینده میلادی نرخ بهره زیر 5 درصد باقی بماند. این موضوع این سیگنال را به بازارها می دهد که هنوز جنگ فدرال رزرو با تورم آمریکا که در بالاترین حد در 40 سال گذشته است، تمام نشده است.

فدرال رزرو در بخشی از بیانیه خود که شبیه به مواضع این نهاد در ماه نوامبر بود گفت فدرال رزرو به شدت به ریسک های تورمی توجه دارد، و اقداماتی که بتواند تا نرخ بهره را به محدوده هدف یعنی سطح 2 درصد بازگرداند مناسب خواهد بود.

فدرال رزرو که سال جاری را در سطح نرخ بهره صفر درصد آغاز کرده بود، اکنون در محدوده هدف نرخ بهره 4.25 تا 4.5 درصد قرار دارد که بالاترین میزان از اواخر سال 2007 میلادی است.

طلا پس از نشست فدرال رزرو جهش و نوسان بالایی نداشت زیرا از پیش هم قابل پیش بینی بود که گام جدید افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نسبت به جلسات قبل 25 صدم درصد کوچک تر خواهد بود. طلا کار خود را در روزی که گذشت در محدوده 1808 دلار به پایان برد تا بازدهی هفتگی فلز زرد از ابتدای هفته تاکنون در محدوده مثبت 0.68 درصد قرار بگیرد.

بیت کوین نیز به مانند طلا نوسان قیمتی بالایی نسبت به روز گذشته تجربه نکرد و در محدوده 17 هزار و 750 دلار نوسان کرد. رشد بیش از 3 درصدی قیمت بیت کوین پس از انتشار گزارش تورم آمریکا جان تازه ای به بازار بخشیده است.