به گزارش اکوایران، بزرگ ترین رمزارز جهان در سالی که گذشته است 60 درصد از قیمت خود را از دست داده و بحران های زیادی را پشت سر گذاشته است. این در حالی است که ابعاد این بحران مختص بیت کوین نیست و گریبانگیر مابقی رمزارزها شده است و ارزش کل بازار طی سالی که گذشت تا اینجا 1.4 هزار میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

افزایش نرخ های بهره بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو برای مقابله با تورم با افزایش هزینه فرصت نگهداری رمزارزها ضربه بزرگی به این بازار زد. همچنین عواملی دیگر نیز مانند کاهش ریسک پذیری معامله گران به دلیل افزایش نااطمینانی ها و همچنین ورشکستگی های بزرگ از جمله قضیه صرافی FTX وضعیت بازار را بیشتر به هم ریختند.

همچنین آمارها نشان می دهد صندوق های ارز دیچیتال وروی خالص سرمایه ای به اندازه 498 میلیون دلار را تجربه کردند و این در حالی است که این شاخص در سال قبل بیش از 9 میلیارد دلار بوده است. همین موضوع به خوبی نشان می دهد که تا چه اندازه رغبت سرمایه گذاری در این بازار کاهش یافته است.

همچنین در نمودار زیر به خوبی مشخص است که با آغاز عملیات انقباضی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره ( خط ممتد قرمز) چگونه منجر به کاهش قیمت بیت کوین ( خط نقطه چین قرمز) شد.

بیت کوین فد

بیت کوین در روزی که گذشت بیش از 1 درصد افزایش قیمت داشت ولی همچنان نتوانست از مرز 17 هزار دلاری عبور کند. در حالی ده روز به پایان ماه دسامبر و سال میلادی باقی مانده است که بازدهی ماهانه نزدیک به منفی 2 درصد است. اتریوم نیز امروز از مرز 1200 دلاری عبور کرد و بیش از 2.5 درصد افزایش قیمت داشت.