به گزارش اکو ایران، ایلان ماسک با رونمایی از بات هوش مصنوعی خود ادعا کرد که نسخه اولیه آن نسبت به نسخه 3.5 چت‌ جی‌پی‌تی در معیارهای مختلف برتری دارد.

گراک (Grok)، اولین محصول شرکت هوش مصنوعی ماسک (xAI) است و در حال حاضر برای گروه محدودی از کاربران آمریکایی به صورت آزمایشی استفاده می‌شود. به گفته وبسایت توسعه دهنده این محصول، گراک که با داده‌های توییتر (ایکس فعلی) توسعه یافته نسبت به ربات‌های جایگزین با مجموعه داده‌های ایستا بهتر از آخرین تحولات مطلع می‌شود. این ربات همچنین رگه‌هایی از شوخ‌طبعی و سرکشی را در پاسخ به سوالات در خود دارد. 

اوایل سال جاری، ماسک یکی از امضاکنندگان دادخواست برای توقف پیشرفت در مدل‌های هوش مصنوعی به منظور توسعه پروتکل‌های ایمنی مشترک بود. 

مالک میلیاردر ایکس و مدیر عامل شرکت تسلا روز یکشنبه نوشت: «من آن نامه را امضا کردم که می دانستم بیهوده است. من فقط می‌خواستم درخواست توصیه‌ای برای توقف پیشرفت مدلهای هوش مصنوعی ثبت شود.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز چندی پیش، فرمان اجرایی نظارت بر هوش مصنوعی را با هدف تعیین استانداردهایی برای حفاظت از امنیت و حریم خصوصی امضا کرد، در حالی که رهبران فناوری و دانشگاهیان در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا در هفته گذشته درباره خطرات این فناوری بحث کردند.

بر اساس اعلام xAI، گراک محصول دو ماه توسعه است و پس از خروج از مرحله آزمایشی در دسترس همه کاربران +X Premium  قرار خواهد گرفت. ماسک بارها از جاه طلبی خود برای تبدیل X  از یک شبکه اجتماعی به یک برنامه همه‎کاره شبیه به WeChat صحبت کرده است. به نظر می‌رسد گراک بخش مهمی از توسعه آن خواهد بود – در حالی که xAI یک شرکت مجزا است، می‌گوید که قصد دارد با ایکس تسلا و سایر مشاغل همکاری نزدیک داشته باشد.