به گزارش اکوایران، ایلان ماسک ماه‌ها قبل پس از خرید شبکه اجتماعی توییتر (با اسم جدید ایکس)، دسترسی به مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری مسدود‌شده را دوباره آزاد کرد و حساب کاربری دونالد ترامپ هم در میان آن‌ها بود. رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌تازگی به ایکس (توییتر سابق) برگشته است تا تصویر بازداشت خود را به اشتراک بگذارد.

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، توییتر در ژانویه 2021 حساب ترامپ را برای همیشه به حالت تعلیق درآورد و دلیل آن نیز خطر تحریک بیشتر خشونت در پی حمله به ساختمان کنگره آمریکا بود.

در توجیه این اقدام، اعلام شد که او از توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ادعای تقلب گسترده در انتخابات 2020 و به اشتراک گذاشتن تئوری‌های توطئه دیگر استفاده می‌کرد.

عصر پنجشنبه، ترامپ قول خود را مبنی بر اینکه به طور انحصاری به پلتفرم جدید Truth Social - اپلیکیشنی که توسط گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) توسعه یافته است - پایبند خواهد ماند، شکست. ترامپ تا روز پنجشنبه 6.4 میلیون دنبال‌کننده در Truth Social داشت.

رئیس‌جمهور سابق از Truth Social در راستای تبلیغ برای متحدان خود، انتقاد از مخالفان و دفاع از خود در میان بررسی‌های قانونی بازرسان ایالتی، کنگره و فدرال استفاده کرده است.

ترامپ در سال 2021 از توئیتر به دلیل تعلیق حسابش شکایت کرد و استدلال کرد که این اقدام حق آزادی بیان او را طبق متمم اول قانون اساسی ایالات متحده نقض می‌کند.

یک قاضی آمریکایی در کالیفرنیا این پرونده را رد کرد و یک دادگاه استیناف فدرال در پاسادنا، کالیفرنیا، قرار است در 4 اکتبر به این مناقشه رسیدگی کند. وکلای ترامپ گفته‌اند که ادعاهای او هنوز قابل اجرا است و می‌توان در مورد درخواست تجدید نظر تصمیم گرفت.

با این‌ حال، ترامپ گفته بود که نیازی به بازگشت به توییتر ندارد، چون Truth Social عملکرد خوبی داشته است و به نظر او، مشکلات زیادی در توییتر وجود دارد. حالا باید دید که آیا رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دوباره فعالیت جدی در ایکس یا همان توییتر سابق را آغاز خواهد کرد یا خیر.

ترامپ روز پنجشنبه به اتهام تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠٢٠ در ایالت جورجیا خود را به زندان شهرستان فولتون معرفی کرد و سپس تصویر بازداشت خود را ثبت کرد؛ تصویری که او از آن برای انتشار اولین پست خود در ایکس استفاده کرد و نوشت: «دخالت در انتخابات / هیچگاه تسلیم نشو» و در آخر پست هم آدرس وبسایتش را به اشتراک گذاشت.

توئیت دونالد ترامپ