به گزارش اکوایران، خاورمیانه بار دیگر به یک نقطه بحرانی رسیده است. منطقه در حال آماده‌باش است و ایران و متحدانش به‌ویژه حزب‌الله و انصارالله، احتمالا در حال برنامه‌ریزی یک اقدام تلافی‌جویانه در پاسخ به چند حمله اخیر اسرائیل هستند.

دست شستن از واشنگتن؟

به نوشته به نوشته هال برندز - پروفسور برجسته مسائل بین‌الملل دانشگاه جان هاپکینز - در بلومبرگ، ایالات متحده در تقلا برای دفاع از اسرائیل بوده و در ظاهر تلاش دارد از یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر و ویرانگر جلوگیری شود. دلیلی که اسرائیل در حال حاضر کشورهای مختلف را با شدت زیاد هدف قرار می‌دهد، این است که اسرائیل در حال از دست دادن امید خود به توانایی آمریکا برای مدیریت خاورمیانه است.

اتفاقات چند هفته اخیر قابل توجه هستند. ارتش اسرائیل مدعی شده محمد ضیف، رهبر نظامی حماس، را در اواسط جولای در غزه ترور کرده است. یک هفته بعد و به دنبال حمله موشکی انصارالله به تل‌آویو، اسرائیل به بندر حدیده یمن حمله هوایی کرد. پس از برخورد یک راکت به جولان شمالی که موجب مرگ 12 کودک شد، ارتش اسرائیل فواد شکر، یکی از رهبران نظامی عالی‌رتبه حزب‌الله را در جنوب بیروت ترور کرد.‌ در 31 جولای (10 مرداد)، اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، در تهران توسط اسرائیل ترور شد.

مشروح این گزارش را در اینجا بخوانید.