به گزارش اکو ایران، رسم است که همه نهادهای رسمی، دولتی، حاکمیتی در ایام دهه فجر به حرم امام خمینی (ره) رفته  و این مراسم معنوی را به جا می آورند. اما در مراسم امسال علیرضا زاکانی شهردار تهران و مدیرانش در این مراسم غیبت کردند. 

 سخنگوی شهرداری تهران دلیل غیبت شهردار را رعایت پروتکل های بهداشتی می‌داند . مسئولان حوزه سلامت هم نسبت به موج ششم کرونا براثر سویه اومیکرون هشدار داده‌اند . 

حضور-شهردار-تهران-در-جشنواره-فیلم-فجر-11

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران به اکو ایران می‌گوید: شهردار تهران به دلیل شیوع اومیکرون بسیاری از برنامه‌های عمومی اش را متوقف کرده است و برنامه تجدید میثاق به دلیل تاکید ستاد کرونا انجام شده است و سال گذشته هم شهرداری به همین دلیل برنامه‌ای در این بخش وجود نداشت.  

سخنرانی-شهردار-تهران-در-مسجد-انصارالحسین-ع-7

به گفته او اعتقادات و ارادات شهردار تهران به آرمان‌های انقلاب و امام روشن است و تنها به دلیل شیوع اومیکرون چنین ملاحظاتی داشته‌اند. 

سخنرانی-شهردار-تهران-در-مسجد-انصارالحسین-ع-21

او در ادامه به  فعالیت‌های گسترده  شهرداری در ایام دهه فجر در حوزه های مختلف ازجمله تبلیغات محیطی و برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی اشاره می‌کند. 

نشست-اعضای-هیئت-علمی-بسیجی-دانشگاه-به-مناسبت-گرامیداشت-ایام-الله-دهه-فجر-20

 اما منتقدان زاکانی می گویند او در شرایطی به دلیل اومیکرون مراسم تجدید میثاق را برگزار نکرد که در همین زمان در مراسم‌های زیادی حاضر شده است. آخرین بار که خبرحضور رسمی زاکانی در حرم مطهر امام (ره) منتشر شده مربوط به 15 خرداد ماه و در مقام نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است. 

سخنرانی-شهردار-تهران-در-مسجد-انصارالحسین-ع-29

از جمله مراسم‌هایی که او در روزهای 20 بهمن تا امروز شرکت کرده است می‌توان به آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری، سخنرانی در مسجد انصارالحسین (ع) شهرک محلاتی، حضور و سخنرانی در مسجد النبی(ص)، نشست هیئت علمی بسیجی دانشگاه، دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه تهران و حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

جشن-سالگرد-پیروزی-انقلاب-با-حضور-شهردار-تهران-2