هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با افتی 1.6 درصدی (1.1 دلاری) 89 دلارو 37 سنت معامله شد. در حالی که قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت هم با 1.2 درصد (1.3 دلار) کاهش به 84 دلار و 20 سنت رسید. 

با وجود شدت گرفتن جنگ حماس و اسرائیل، انتظار تهاجم زمینی به غزه بیشتر شده است. اما تحولات جنگ غزه در آخر هفته نشان داد احتمال فراگیرشدن جنگ به کشورهای دیگر منطقه کم است و همین مووضوع موجب عقب‌نشینی قیمت نفت شد.

روز جمعه و زمانی که اسرائیل عملیات زمینی خود به غزه را آغاز کرد، شاخصهای برنت و WTI بیش از 3 درصد رشد کردند چرا که این نگرانی وجود داشت که با گسترده‌تر شدن آتش جنگ در منطقه، یک سوم از تولید جهانی نفت تحت تاثیر قرار بگیرد. 

سرمایه‌گذاران در انتظار نتجه نشست روز چهارشنبه فدرال‌رزرو، آمار اشتغال آمریکا و همچنین گزارش درآمد شرکت اپل هستند تا نشانه‌هایی از هرگونه رکود اقتصادی در بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان پیدا کنند.

انتظار می‌رود در این نشست فدرال‌رزرو نرخ بهره را تغییر ندهد با این وجود بانکهای مرکزی بریتانیا و ژاپن هم قرار است سیاستهای خود را بازبینی کنند. 

چین همچنین در این هفته گزارش شاخص مدیران خرید بخش خدمات و تولید را منتشر می‌کند و مشخص خواهد که آیا اقتصاد بزرگترین واردکننده نفت جهان به ثبات رسیده یا خیر.

در حالی که تحولات در خاورمیانه چشم همه سرمایه‌گذاران را به خود دوخته و موجب نوسان شدید قیمت‌ها شده، نفت برنت و WTI برای نخستین بار در سه هفته اخیر، بازدهی هفتگی منفی را به ثبت رساندند.