به گزارش اکوایران، روز هجدهم اکتبر ۲۰۲۳ بود که آمریکا اعلام کرد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را برداشته است؛ البته این اقدام با چند شرط سیاسی انجام شد برای مثال ونزوئلا باید در سال ۲۰۲۴ انتخابات ریاست‌جمهوری را به شکلی آزادانه و عادلانه برگزار کند.

رویترز در گزارشی برآورد کرده این توافق ۶ ماهه در زمینه رفع تحریم‌ها می‌تواند درآمد ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری برای ونزوئلایی‌ها به ارمغان آورد. علاوه بر آن، به کاهش نرخ تورم هم در این کشور کمک خواهد کرد.

ونزوئلا یکی از کشورهایی است که طی سال‌های گذشته با تورم بالا روبه‌رو بوده و مقامات این کشور دلیل اصلی تورم بالا در این کشور را تحریم‌ها می‌دانند. حالا بررسی‌ها نشان می‌دهد که احتمالا اگر توافق با آمریکا در سال ۲۰۲۴ هم ادامه پیدا کند تورم در ونزوئلا بیش از ۵۰ واحدِ درصد کاهش یابد و به حدود ۲۵۰ درصد برسد.

ونزوئلایی‌ها سال آینده باید پای صندوق‌های رای بروند و رئیس‌جمهوری بعدی خود را انتخاب کنند. در حال حاضر، نیکولاس مادورو ریاست‌جمهوری این کشور را بر عهده دارد، چهره‌ای که آمریکا با او موافق نیست و حتی تلاش کرد از طریق رقیبش، خوآن گوایدو، بستری برای سرنگونی‌اش فراهم آورد.

در حال حاضر اصلی‌ترین رقیب مادورو، زنی است به اسم ماریا کورینا ماچادو که در میان اعضای حزب مخالف بیشترین رای را آورده اما در حصر قرار دارد. یکی از شروط آمریکا این است که او از حصر بیرون بیاید. به این ترتیب پرسش اینجاست که آیا مادورو فرصت را به رقیبش می‌دهد یا از این فرصت رفع تحریم‌ها دست می‌کشد؟

در این ویدیو توضیح داده شده که ونزوئلا باید چه کارهایی انجام دهد تا نظر موافق آمریکا را جلب کند و در نتیجه بتواند نفت خود را به بازارهای جهانی بفرستد.