به گزارش اکوایران،‌ با حملات هوایی آمریکا و متحدانش به حوثی‌ها، قیمت نفت با جهش همراه شده است.

به نوشته بلومبرگ، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد در این حملات چندین هدف مورد اصابت قرار گرفتند،‌ از جمله سایت‌های راداری و پرتاب موشک.

به دنبال افزایش درگیری‎‌ها، شاخص جهانی نفت برنت با رشد 3/1 درصدی به 80 دلار به ازای هر بشکه نزدیک شد زیرا معامله‌گران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا تشدید تنش‌ها منجر به جنگ گسترد‌ه‌تر در خاورمیانه می‌شود یا خیر.

نفت

بلومبرگ مدعی شده ریسک اصلی مرتبط با قیمت نفت مربوط به نگرانی‌ها از کشیدن شدن پای ایران به این جنگ است که می‌تواند عرضه نفت را ‌با مشکل مواجه کند، آن هم در منطقه‌ای که یک‌سوم از تولید نفت خام جهان را بر عهده دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرده: «من در صورت لزوم در انجام اقدامات بیشتر برای محافظت از جریان آزاد تجارت بین‌المللی تردید نخواهم کرد.»

افزایش تنش‌ها در دریای سرخ باعث شده بسیاری از کشتی‌های تجاری و کانتینری از ورود به این منطقه و استفاده از آبراه حیاتی کانال سوئز خودداری کنند. موضوعی که باعث شده این کشتی‌ها تغییر مسیر دهند و با رفتن به سوی قاره آفریقا، یک مسیر طولانی‌تر را طی کنند.

این حملات برای نخستین‌بار از اکتبر، نفت برنت را بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه خود قرار داد. این موضوع باعث ترغیب خرید بیشتر از سوی معامله‌گران فنی می‌شود، اگرچه این معیاری است که در هفته های اخیر به‌طور پیوسته در حال کاهش بوده است.