به گزارش اکوایران، به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی مقاوم آمریکا که نشان داد هزینه‌های استقراض برای مدت طولانی‌تری در سطح بالای فعلی باقی خواهد ماند و همین موضوع یک اتفاق منفی برای تقاضا محسوب می‌شود. در این شرایط، قیمت‌‎های نفت در روز پنجشنبه (10 خرداد) با کاهش همراه شدند.

به نوشته رویترز، در آستانه انتشار اطلاعات مربوط به میزان ذخایر نفت خام آمریکا که قرار است طی روز پنجشنبه منتشر شود، معاملات آتی نفت خام برنت تا ساعت 10 صبح به وقت ایران، با کاهش 0/3 درصدی به 83/34 دلار به ازای هر بشکه رسید. این در حالی‌ست که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با همین میزان کاهش در سطح 79 دلار به ازای هر بشکه قرار گرفت.

هم برنت و هم وست تگزاس اینترمدیت در مسیر ثبت زیان در پایان ماه جاری میلادی هستند؛ به‌طوری‌که معاملات آتی نفت برنت نسبت به ماه گذشته میلادی با کاهش پنج درصدی روبه‌رو و وست تگزاس اینترمدیت هم با افت قیمت بیش از سه درصدی نسبت به ماه آوریل همراه می‌شود.

بر اساس گزارش منابع بازار که به آمار موسسه نفت آمریکا (API) در روز چهارشنبه استناد کرده‌اند، ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است.

منابع مذکور اعلام کردند که آمار API نشان می‌دهد ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 24 می (4 خرداد) باکاهش 6/49 میلیون بشکه‌ای مواجه شده است، همچنین ذخایر بنزین 452 هزار بشکه کاهش یافته است.

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که شرکت‌های انرژی ایالات متحده 1/9 میلیون بشکه نفت خام را از ذخایر خارج کنند، در حالی‌که یک میلیون بشکه بنزین را ذخیره کنند.

افزایش ذخایر جهانی نفت تا آوریل به دلیل تقاضای پایین سوخت، ممکن است موضع تولیدکنندگان اوپک پلاس را تقویت کند. اوپک پلاس شامل کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC) و متحدان آن‌ها از جمله روسیه است. به گفته نمایندگان اوپک پلاس و تحلیل‌گران، اعضای این گروه زمانی که در دوم ژوئن (۱3 خرداد) دیدار می‌کنند، ممکن است به دلیل این موضوع، کاهش عرضه را همچنان ادامه دهند.

بازارهای نفت به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالای فعلی نگه می‌دارد، تحت فشار قرار گرفته‌اند، به طوری که قیمت نفت برنت در 23 می به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید.

بررسی‌های فدرال رزرو نشان داد که فعالیت اقتصادی ایالات متحده از اوایل آوریل تا اواسط می همچنان در حال گسترش بوده است، اما شرکت‌ها نسبت به آینده بدبین‌تر شده‌اند و تورم با سرعت متوسطی افزایش یافته است.

هزینه‌های استقراض بالاتر، تمایل به نگهداری سرمایه و مصرف را کاهش می‌دهد که این موضوع برای تقاضا و قیمت نفت خام، تأثیر منفی دارد. در حال حاضر، انتظار می‌رود که فدرال رزرو در اوایل سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد.