این هتل‌ها برای تمامی مسافران قابل استفاده هستند اما برای مسافرانی که در فرودگاه بلیطشان کنسل شده است و یا پرواز تاخیر دارد بهتر می‌توانند از هتل فرودگاهی استفاده کنند. البته باید بدانید که هتل فرودگاهی به این معنا نیست که دقیقا این هتل‌ها در کنار ترمینال فرودگاه است، بلکه با کمی فاصله قرار دارد که پس از خرید بلیط هواپیما می‌توانید هتل را رزرو کنید که البته با رزرو بلیط چارتر می‌توانید بلیط ارزان هواپیما را رزرو کنید.

هتل‌های فرودگاهی برای مسافران داخل فرودگاه بسیار مطلوب و مناسب است اما برای گردشگرانی که برای سفر می‌آیند هتل‌های فرودگاهی ممکن است قابل قبول نباشد چراکه هتل‌های فرودگاهی مانند خود فرودگاه‌ها خارج از شهر هستند و گردشگران نمی‌تواند به‌راحتی به شهر و مراکز توریستی دسترسی داشته باشند.

علاوه بر قضیه عدم دسترسی به مراکز توریستی همچنین باید گفت که دلیل مهم عدم اقامت طولانی در هتل‌های فرودگاهی این است که صدای عبور و مرور هواپیما اذیت کننده است.

هتل‌های فرودگاهی و مزایای اقامت در آن

هتل‌های فرودگاهی نه‌تنها برای مسافران داخل فرودگاه جذاب است و می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند بلکه برای کارکنان فرودگاه بسیار مناسب است چراکه به محل کارشان بسیار نزدیک است و می‌توانند به‌سرعت به فرودگاه دسترسی داشته باشند. با اقامت در هتل فرودگاهی، کارکنان شرکت‌های هواپیمایی و کارکنان فرودگاه می‌توانند زمانی را به اقامت در آنجا چه طولانی مدت و چه کوتاه مدت بپردازند.

هتل فرودگاهی

مزایای هتل فرودگاهی

اقامت در هتل‌های فرودگاهی مزایای مختلفی دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی هتل فرودگاهی

هتل‌های فرودگاهی به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای مسافران جذابیت دارند که نزدیک فرودگاه هستند و استرس و دلهره دیر رسیدن و تاخیر را از آنها می‌گیرد. همچنین چیزی که بسیار مهم است این است که اگر سفر شما با تاخیر مواجه شود و یا به روزهای بعد موکول شود به‌جای برگشت به منزل می‌توانید در هتل فرودگاهی اقامت کنید تا زمان پرواز برسد.

حتی زمانی که عبور و مرور به دلیل شلوغی شهر برای شما سخت باشد می‌توانید از قبل یک اتاق در هتل فرودگاهی رزرو کنید و استرس و نگرانی جا ماندن از پرواز را نداشته باشید. پس نزدیکی به فرودگاه یکی از مهمترین مزایای هتل فرودگاهی است.

امکانات خوب هتل فرودگاهی

شاید به‌دلیل اینکه پسوند فرودگاهی کنار این هتل‌ها آمده باشد شما با خود فکر کنید که آیا هتل‌ها در سطح بالایی نیستند و امکانات کامل ندارند، اما اصلا اینگونه نیست چراکه هتل‌های فرودگاهی کیفیت هتل‌های پنج ستاره داخل شهر را دارند و هیچ چیز از آنها کم ندارند.

همه امکانات مانند اسپا، سالن زیبایی، مرکز تناسب اندام، اتاق جلسات و کنفرانس، بیزینس سنتر، رستوران، کافی شاپ و دیگر امکانات رفاهی در این هتل‌های فرودگاهی موجود است و مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند احساس اقامت در یک هتل لوکس داشته باشند.

هتل

عدم وجود ترافیک و شلوغی

ترافیک برای همه افراد چه مسافر و چه عادی بسیار وحشتناک و نگران‌کننده است. تصور کنید استرس تاخیر یا پرواز زودهنگام را داشته باشید و استرس ترافیک هم به آن اضافه شود. این مسئله موجب می‌شود تمرکزتان را از دست بدهید و اعصابتان به‌هم بریزد. اما با اقامت در هتل فرودگاهی این مشکل رفع خواهد شد.

این مسئله را هم باید بدانید که فرودگاه‌ها سیستم شاتل دارند و هتل‌های فرودگاهی هم سیستم ترانسفر فرودگاهی دارند که این نوع از حمل و نقل موجب می‌شود که هیچگونه نگرانی بابت حمل و نقل و تاخیر نداشته باشید.

هزینه‌هایی کمتر

هتل‌های فرودگاهی به صورت‌های مختلف می‌تواند در هزینه‌های شما کاهش ایجاد کند. یکی از مهمترین این هزینه‌ها، کرایه رفت و آمد با تاکسی است. عموم فرودگاه‌ها در خارج از شهر قرار دارند و دسترسی به آنها سخت است اما اقامت در هتل‌های فرودگاهی این سختی را آسان می‌کند و به افراد کمک می‌کند که یک بار هزینه کنند و بارها برای رفت و آمد با ماشین کرایه پرداخت نکنند، مخصوصا وقتی که عجله دارند و راضی می‌شوند که چند برابر پول خرج کنند و همچنین برای بردن وسایل خود به محل پرواز هزینه کمتری متحمل شوند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد قیمت اتاق‌های هتل فرودگاه است که نسبت به هتل‌های داخل شهر هزینه کمتری دارند و باوجود خدمات خوبی که ارائه می‌دهند قیمت معقولی دارند. همچنین نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که هزینه اتاق‌های هتل فرودگاهی به‌صورت شبانه حساب نمی‌شود و می‌توانید ساعتی هتل‌ فرودگاهی را اجاره کنید.

اهمیت اقامت در هتل فرودگاهی

برای اقامت در هتل فرودگاهی باید مواردی را در نظر بگیرید کن مزایای مهم آن محسوب می‌شود که مهمترین آنها اقامت قبل از پروازهای خارجی است چراکه موجب می‌شود از پروا جا نمانید. پس از خرید بلیط هواپیما علی بابا می‌توانید هتل را رزرو کنید که البته با رزرو بلیط چارتر می‌توانید بلیط ارزان هواپیما را رزرو کنید.

همان‌طورکه می‌دانید برای پروازهای خارجی باید چند ساعت زودتر در محل فرودگاه باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید که این مساله مهم‌ترین مزیت اقامت در هتل فرودگاه است.

همچنین همانطور که اشاره شد هنگام تاخیر پرواز می‌توانید به هتل فرودگاه بروید البته ممکن است این ایده را داشته باشید که ساعت‌های تاخیر را در خود فرودگاه سر کنید اما امنیت ساک و چمدان شما بسیار مهم است که با بودن در فرودگاه تامین نمی‌شود و رفتن به هتل فرودگاهی برای استراحت و امنیت وسایل شما بهتر است.