نمایی از کوش آداسی

مردم ملایم ، غذای خوب و آب و هوای عالی. ترکیه همه چیز دارد! اما ترکیه بسیار بزرگ است و گزینه ها بسیار زیاد است. بنابراین چگونه می توان تصمیم گرفت که کجا تعطیلات خود را در ترکیه بگذرانیم؟ راهنمای الفبای سفر درباره اینکه کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا را بخوانید تا بهترین مکانهای ترکیه را برای تعطیلات نوروزی خود پیدا کنید.

کوش آداسی یکی از محبوب ترین مقصد ترکیه است که مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. آنتالیا نیز یک مقصد بزرگ برای تعطیلات در ساحل است و با بسیاری از سایت های تاریخی پر شده است که آن را مقصد کامل برای کسانی که از لحاظ فرهنگی کنجکاو هستند، پر می کند. این شهرهای ساحلی دارای مقدار زیادی برای ارائه هستند و ما لیستی از چیزهای بالایی داریم که باید در کوش آداسی یا آنتالیا انجام دهید.

غار زئوس

غار زئوس در شبه جزیره دیلک-پارک ملی دلتای Buuk Menderes قرار دارد. بر اساس اساطیر یونانی، زئوس در این غار پنهان شد تا خشم پوزئیدون را پنهان کند. بسیاری از بازدیدکنندگان به اینجا می‌آمدند و به عنوان یک سنت، تکه‌ای پارچه را روی درخت آرزویی نزدیک دهانه غار می‌بندند.

شهر قدیمی کالیچی

در خیابان های پیچ و خم مانند شهر قدیمی آنتالیا (Kaleici) قدم بزنید. تعدادی گالری و رستوران در سراسر شهر وجود دارد. این شهر به‌خاطر عمارت‌های عثمانی با سقف‌های سفید و قرمزش که اکنون خانه تعدادی رستوران و گالری است، شهرت دارد. با کاله کاپیسی که میدان اصلی شهر است، برج ساعت سنگی پوشیده و دروازه قلعه که ارزش دیدن را دارد، بروید.

شهر سلجوک

با یک رانندگی کوتاه از کوش آداسی، شهر کارگری سلجوک و لک لک های ساکن معروف آن، جاذبه های تاریخی مانند کلیسای سنت جان، قنات آبی رومی، مسجد ایزابی و معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، را در خود جای داده است. اگرچه اکنون فقط یک ستون هنوز پابرجاست. ساحل طولانی و شنی پاموک همچنین پایانی عالی برای یک روز برای کاوش در مکان های دیدنی محلی است.

مکان های دیدنی کوش آداسی: جزیره کبوتر و کاروانسری

جزیره کبوتر مشهورترین مکان دیدنی کوش آداسی است. که به جزیره پرندگان ترجمه می شود، مکان آن در دریای اژه با یک اسکله کوتاه قابل دسترسی است. مناظر از داخل دیوارهای قلعه قدیمی همه را در بر می گیرد و مکانی ایده آل برای یک پیک نیک خانوادگی با تور کوش آداسی نوروز 1401 است.

کاروانسری که در نزدیکی بندر کوش آداسی قرار دارد و در سال 1616 ساخته شده است، با حیاط جذابش اکنون به هتلی بازسازی شده تبدیل شده است، اما در شب، نمایش های شبانه ترکی برگزار می کنند که ارزش دارد برای رقصندگان شکم نفیس، نمایش های فولکلور سنتی، موسیقی زنده، و بوفه خوشمزه

ورزش های آبی، غواصی و سفر با قایق در کوش آداسی

به Guzelcamli، Long Beach، Silver Beach، Ladies Beach یا ورودی‌ها و خلیج‌هایی که به سمت شمال کوش آداسی می‌روند، نگاه کنید و همیشه ورزش‌های آبی خواهید یافت. کوش آداسی از یک قایق سواری تنبل تا یک تمرین شدیدتر در جت اسکی، پاراگلایدر در امتداد ساحل بانوان یا کرایه یک قایق برای ماهیگیری برای چند ساعت آرام، واقعاً می تواند شما را برای انتخاب بد کند.

دلفین لند

در بخشی از پارک آبی آکوالند سرزمین دلفین ها وجود دارد که در این قسمت دلفین ها با بازی ها و نمایش هایشان همه توجه شما را به خود جلب می کنند. برای دیدن دلفین های باهوش و جذاب باید بلیط جداگانه تهیه نمایید.

دلفین لند آنتالیا با دارا بودن چندین دلفین و نهنگ سفید در نمایش های معمول خود، موجب شگفتی و هیجان بازدیدکنندگان می شوند از طرفی در دلفیناریوم آنتالیا علاوه بر تماشای دلفین، امکان شنا با دلفین‌ها نیز وجود دارد؛ همچنین از بازدیدکنندگان عکس‌هایی گرفته می‌شود که در پایان با پرداخت هزینه ای جداگانه اندک می توان عکس ها را دریافت کرد.

توجه داشته باشید که همیشه امکان شنا با دلفین‌ها پس از اتمام نمایش وجود دارد.

الفبا تور 2

دلفین لند

رفت و آمد به پارک آبی آکوالند ( دلفین لند)

با مراجعه به وبسایت پارک آبی آکوالند می توانید درخواست سرویس ترانسفر به پارک آبی آکوالند را بدهید که سرویس پارک از هتل تا پارک آبی شما را خواهد برد. بهتر است بدانید که با خرید بلیط 50 لیری از راهنمای هتل سرویس رفت و آمد به پارک نیز شامل حالتان خواهد شد.

توجه داشته باشید که دلفین لند متعلق به یک مجموعه آکوالند است پس می توان یک روز ایده آل را در آنتالیا با تماشای دلفین ها و به همراه سواحل، سرسره های آبی را تجربه کرد

کمر

کمر یک روستای بسیار زیبا در 43 کیلومتری آنتالیا می باشد و به خاطر داشتن جنگل، کوه و دریا فضای ایده آلی را به وجود می آورد.کمر به دلیل دسترسی آسان،حمل ونقل و تامین بسیار خوب زیرساخت های شهری توسط شهرداری به یک محل توریستی شناخته شده در ترکیه و جهان تبدیل شده است. شهر مدرن کمر دارای  باشگاه های تفریحی و فرهنگی پر جنب و جوش رستوران ها، کافه ها، سواحل و تفرجگاه ساحلی با قایق های بادبانی است.اتحادیه اروپا به سواحل کمر پرچم آبی داده است، پرچم آبی به ساحل هایی اهدا می شود که پاک و تمییز میباشند.

با خرید تور آنتالیا نوروز می توانید از این منطقه دیدنی و زیبا دیدن کنید.

شهر پریه نه 

شهر پریه نه  Priene در 40 کیلومتری جنوب کوش آداسی  قرار دارد که مربوط به دوران هلنیستی می باشد و دارای مناظر کوهستانی فوق العاده ای است. دوران پر شکوه و هیاهو این بندر باستانی در سال های 300 تا 45 پیش از میلاد بوده است. دورانی که لنگرگاه هایش پر از تکاپو و فعالیت های بازرگانی در آن  شهر برقرار بوده است. اما به تریج رسوب گذاری رودخانه میاندر باعث سقوط این شهر شده و تا قرن 2 پس از میلاد، شهر کاملاً خالی از سکنه شده بود. جاذبه اصلی این شهر معبد آتنا با طراحی کلاسیک یونانی اش می باشد که تئاتر 6500 نفری آن به خوبی حفظ شده است.

سخن پایانی:

این مطلب به شما نشان میدهد که هر دو شهر بی نظیر هستند و صرفا سلیقه هست که میتونه در این امر به شما کمک کند تا کدامیک را انتخاب نمایید.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.