برای استفاده از ایمیل اختصاصی و سازمانی، شما نیاز به یک هاست ایمیل دارید. هاست ایمیل به شما این امکان را خواهد داد تا تقریبا تمامی امکاناتی که در سرویس‌های ایمیلی دیگر وجود دارد را به‌صورتی اختصاصی داشته باشید.

 هاست ایمیل چیست؟

به بیان ساده، هاست ایمیل سرویسی است که به شما امکان ارسال، دریافت و ذخیره ایمیل‌ها را روی سرور شخصی خودتان می‌دهد. این سرور شخصی توسط شرکت‌ها ارائه می‌شود و برای استفاده از آن باید هزینه متناسب با آن را پرداخت کنید.

برخلاف آدرس ایمیل ارائه شده توسط شرکت‌هایی مانند گوگل، یاهو و مایکروسافت، ایمیل اختصاصی کسب‌وکار شما دارای آدرس دامنه سایتتان است. در واقع، اگر شما نام کسب‌وکار خود را kasb.com بگذارید، آدرس ایمیل اختصاصی شما با همین دامنه خواهد بود.

البته، باید به این موضوع هم توجه کنید که برای سایت خود نیاز به یک گواهی ssl هم دارید؛ برای تهیه این گواهی، می‌توانید از  گواهی ssl ایران هاست  استفاده کنید.

در ادامه پاسخ به سوال هاست ایمیل چیست، باید بگوییم که به شما این امکان را خواهد داد تا هویت برند بهتری ایجاد کنید، مقیاس‌پذیری بهتری در زمینه ارسال و دریافت ایمیل‌ها داشته باشید، امنیت ارسال و دریافت ایمیل‌هایتان افزایش دهید، امکان ادغام بهتر با سایر ابزارهای ضروری را داشته باشید و بسیاری از امکانات دیگر که تنها با استفاده از ایمیل اختصاصی به‌وجود می‌آیند.

نحوه عملکرد هاست ایمیل سرور چیست؟

با خرید هاست ایمیل نه تنها سروری را برای مدیریت هرچه‌بهتر ایمیل‌های مربوط‌به کسب‌وکار خود دریافت می‌کنید، بلکه امکان مقیاس‌پذیری بهتری را به شما ارائه می‌دهد. از اصلی‌ترین امکانات هاست ایمیل می‌توان به مواردی مانند احراز هویت ایمن، مدیریت آدرس‌های دامنه و… اشاره کرد.

ارائه‌دهندگان خدمات هاست ایمیل، سروری را دراختیار شما قرار خواهند داد که راه ارتباطی ایمنی میان سرور شما و سرور دریافت‌کننده ایمیل خواهد بود. زمانی‌که شما سرور ایمیل خود را به‌خوبی راه‌اندازی و نرم‌افزارهای مورد نیاز را روی آن نصب می‌کنید، ایمیل‌ها به‌وسیله پروتکل‌های امنیتی برای سرورهای دیگر ارسال می‌شود.

سرورهای ایمیل حرفه‌ای معمولا مجهزبه رمزگذاری صنعتی هستند و این اطمینان را به شما می‌دهند که انتقال داده‌ها کاملا رمزگذاری شده است و شخص غیرمجازی امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهد داشت.

علت نیاز کسب‌وکارها به هاست ایمیل چیست؟

در ادامه مقاله هاست ایمیل چیست احتمالا برایتان سوال پیش آید که چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی در استفاده از هاست ایمیل به دست می‌آورید که در دیگر سرویس‌های شخص ثالثی مثل گوگل در دسترس نیستند. برخی از این قابلیت‌ها و امکانات مربوط‌ به مسائل فنی هستند و تعدادی دیگر از آن‌ها به مسائل مهم‌تری مانند برندسازی ارتباط دارند؛ این نیازها عبارتنداز:

بهبود تصویر برند و برندسازی بهتر

استفاده از هاست ایمیل ایران هاست ، نه تنها ظاهری حرفه‌ای‌تر را به ایمیل شما می‌دهد، بلکه استفاده از نام دامنه کسب‌وکارتان به شما کمک خواهد کرد تا ثبات برندتان را بهبود ببخشید. در واقع، یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های حیاتی یک سازمان تجاری قوی، توانایی آن در شناخته شدن است؛ همچنین، اگر برای سایت خود نیازبه هاست دارید، می‌توانید از  هاست ویندوز ایران هاست  استفاده کنید.

برای درک بهتر پاسخ سوال ارتباط برندسازی بهتر و هاست ایمیل سرور چیست، باید سراغ یک مثال ساده برویم. زمانی که مشتریان شما ایمیلی با دامنه اختصاصی شرکتتان دریافت می‌کنند، به‌سرعت متوجه می‌شود که از طرف شما ارسال شده است. همچنین، ایمیل‌های کسب‌وکاری ارسال شده به‌وسیله سرویس شرکت‌هایی مانند گوگل و یاهو به‌احتمال زیاد نادیده گرفته می‌شوند.

به‌عبارت دیگر، ساختن هویت مستحکمی از برند خود، باعث می‌شود تا مشتریان شما به شما وفادارتر و با شما همیشه در ارتباط باشند. همچنین، هاست ایمیل اختصاصی به شما این امکان را خواهد داد تا آدرس‌های ایمیل مختلفی برای بخش‌های مختلف، مانند مشتریان، تیم فنی، پشتیبانی و… داشته باشید.

مقیاس‌پذیری بهتری دارد

با خواندن این تیتر شاید از خود بپرسید که مقیاس‌پذیری هاست ایمیل چیست؟ مقیاس‌پذیری، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب‌وکاری است. بااستفاده‌ از یک ایمیل اختصاصی، شما می‌توانید نیازهای خود را در کوتاه مدت و بلند مدت برطرف کنید. امکانات مربوط‌به مقیاس‌پذیری، شامل افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی، پشتیبانی اختصاصی مشتری یا اضافه کردن آدرس‌های بیشتری به دامنه کسب‌وکارتان است.

افزایش امنیت ایمیل‌ها

رمزگذاری یکی از ویژگی‌های مهمی است که اکثر ارائه‌دهندگان خدمات هاست ایمیل دراختیارتان می‌گذارند. رمزگذاری به شما این امکان را خواهد داد تا از شنود و خواندن ایمیل‌های تجاری شما توسط اشخاصی غیر از گیرنده جلوگیری کنید. قابلیت‌های امنیتی ایمیل‌های اختصاصی به شما کمک خواهد کرد تا جلوی ایمیل‌های اسپم را هم بگیرید.

افزایش آپ‌تایم سرور

یکی دیگر از مزایای مهمی که هاست ایمیل اختصاصی به شما ارائه خواهد داد، افزایش آپ‌تایم سرور است. آپ‌تایم به مدت زمانی گفته می‌شود که یک سرور دراختیار شما قرار دارد و هرچقدر که این مدت زمان بیشتر باشد، مشتریانتان دسترسی بهتری به سرویستان را خواهند داشت.

قابلیت‌های هاست ایمیل سرور چیست؟

تمام امکانات و مزایایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، در کنار هم قرار می‌گیرند و امکاناتی را فراهم می‌آورند که شما برای مدیریت بهتر کسب‌وکارتان به آن‌ها نیاز دارید. پس؛ سوال اصلی در این بخش، آن است که قابلیت‌های هاست ایمیل چیست؟ این قابلیت‌ها عبارتند از:

بایگانی آنلاین

سرور ایمیل اختصاصی به شما این امکان را خواهد داد تا بایگانی کاملی از تمام ایمیل‌های ارسال و دریافت شده داشته باشید. مدت زمان بایگانی ایمیل‌ها در سرور به شرکت ارائه‌دهنده سرویس مورد نظر بستگی دارد. در بعضی مواقع این مدت زمان به 10 سال هم می‌رسد.

شاید از خودتان بپرسید که نحوه دسترسی به هاست ایمیل سرور چیست؟ خب، در پاسخ این سوال باید گفت که دسترسی به این ایمیل‌ها با‌استفاده‌از پورتال ورود به سیستم امکان‌پذیر خواهد بود.

صندوق‌های پستی متعدد

اگر کسب‌وکارتان در حال رشد است، به امکان ایجاد صندوق‌های پستی متعدد نیاز دارید؛ پس باید در زمان خریداری یک هاست ایمیل اختصاصی، بررسی کنید که آیا شرکت ارائه‌دهنده سرویس، امکان ساخت صندوق‌های پستی که برای کسب‌وکار خود نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد یا خیر.

کسب‌وکارها معمولا از صندوق‌های پستی جداگانه برای دسته‌بندی ایمیل‌ها براساس برنامه‌های تجاری خود استفاده می‌کنند. برای مثال، شما می‌توانید صندوق‌های ایمیل اختصاصی برای ارتباط با مشتریان، تیم‌های فنی و حتی کسب‌وکارهای دیگر داشته باشید.

محدودیت صندوق ایمیل

در زمان خریداری سرویس هاست ایمیل، باید به این نکته دقت کنید که مقدار فضای ذخیره‌سازی ایمیل‌هایتان چقدر است. همچنین، باید به مقدار فضای ذخیره‌سازی مربوط به پیوست‌های ایمیل هم توجه کنید.

پیوست‌های ایمیل‌ها زودتر از آنچه که تصور می‌کنید صندوق پستی شما را پر خواهند کرد. انتخاب یک ارائه‌دهنده هاست ایمیل خوب، این امکان را فراهم خواهد آورد که نیازهای شما را با رشد کسب‌وکارتان هماهنگ کند.

جمع‌بندی

شما با خواندن این مقاله متوجه شدید که هاست ایمیل چیست و چه کاربردهایی دارد. همچنین با مزایای آن و همچنین عللی که در نهایت باعث خواهد شد تا یک کسب‌وکار به سمت استفاده از ایمیل اختصاصی برود را فهمیدید. امکانات ایمیل‌های اختصاصی به تحکیم جایگاه برند شما در ذهن مخاطب کمک خواهد کرد و امکانات فنی زیادی را دراختیار شما خواهد گذاشت.