جاهای دیدنی مشهد 

در کنار حرم امام رضا که معرف حضور همه هست، اگر به مشهد سفر می‌کنید،دیدنی‌های متنوعی وجود دارد که افرادی با سلیقه‌های مخلتف را راضی نگه می‌دارد: 

  • طرقبه؛ 

  • آرامگاه فردوسی؛ 

  • سرزمین موج‌های آبی؛ 

  • موزه نادری؛ 

  • باغ گیاه‌شناسی؛ 

  • باغ‌وحش وکیل‌آباد. 

تهیه انواع بلیط های ارزان پرواز مشهد از سایر شهرهای ایران 

۱. طرقبه 

طرقبه به معنای آبادی بزرگ است؛ واقعا هم روستا و منطقه‌ای ییلاقی و بزرگ در اطراف مشهد است. این منطقه زیبا همیشه پذیرای مسافران مشهد است و رستوران‌هایی دارد که کباب‌های خوشمزه‌ای سِرو می‌کنند. اگر گذرتان به طرقبه افتاد، از امتحان‌کردن شیشلیک‌هایش غافل نشوید. 

۲. آرامگاه فردوسی 

آرامگاه فردوسی

مگر می‌شود به مشهد بروید و درودی بر فردوسی بزرگ نفرستید؟ در فاصله ۳۰دقیقه‌ای از شهر مشهد، آرامگاه فردوسی در توس قرار دارد. آرامگاه این شاعر بزرگ در محوطه‌ای بزرگ واقع است و امکان گردشگری را برای مسافران و بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. این آرامگاه را معمار معروف ایرانی یعنی هوشنگ سیحون با الهام از مقبره کوروش کبیر طراحی کرده است. 

۳. سرزمین موج‌های آبی 

این پیشنهاد برای دوست‌داران آب‌بازی و شنا گزینه خوبی است. اگر در سفرتان به مشهد، کودک به همراه دارید که این توصیه بسیار با استقبال روبه‌رو خواهد شد. بچه‌ها از سرسره‌های متنوع این مجتمع تفریحی خوش‌شان می‌آید. 

۴. موزه نادری 

یکی از جاهای دیدنی مشهد هم موزه نادری است. این مجموعه تاریخی متعلق به آثاری از دوران نادرشاه افشار است و در آن می‌توانید از مجموعه سلاح‌های نادرشاه و نسخه‌های خطی قدیمی بازدید کنید. 

۵. باغ گیاه‌شناسی 

باغ گیاه‌شناسی مشهد بیشتر از ۵۰ سال سابقه دارد. در طول این سال‌ها، نمونه‌ها متنوعی از گیاهان و درختان در آن رشد کرده و نگهداری شده‌اند. بخش گیاهان دارویی آن صدها نوع مورد مختلف از انواع گونه‌ها را دارد. اگر پاییز به بازدید از باغ بروید هم می‌توانید از جشنواره زیبای گل‌های داوودی بازدید کنید. 

۶. باغ وحش وکیل‌آباد 

وکیل‌آباد مشهد یکی از بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های ایران را دارد. در این مکان، حیوانات مختلفی نگهداری می‌شوند و سالنی هم برای نمایش حیوانات تاکسیدرمی‌شده وجود دارد. اگر از آن دسته افرادی باشید که با فلسفه باغ‌وحش‌ها مشکل ندارید یا برای دیدن حیوانات رنگارنگ از نزدیک کنجکاو هستید، از باغ‌وحش وکیل‌آباد خوشتان خواهد آمد. 

هتل‌های معروف مشهد 

برای اقامت در مشهد هم انتخاب‌های متنوعی دارید. مشهد شهری با گردشگران فراوان است و برای همین در آن اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی با قیمت‌ها و امکانات مختلف وجود دارد. از بهترین و معروف‌ترین هتل‌های این شهر باید به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • هتل درویشی مشهد؛ 

  • هل قصر طلایی؛ 

  • هتل هما؛ 

  • هتل قصر؛ 

  • هتل سی‌نور. 

۱. هتل درویشی 

این هتل از مجلل‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌های مشهد است. درویشی ۲۰ طبقه و بیشتر از ۲۰۰ اتاق دارد. دکوراسیون آن از شاخص‌ترین ویژگی‌هایش است و باعث شده که فضایی لوکس و مجلل داشته باشد. امکانات رنگارنگی هم برای مسافران در نظر گرفته می‌شود. 

۲. هتل قصرطلایی 

قصرطلایی هم یکی از هتل‌های لوکس و پنج‌ستاره مشهد است و هم ایران. معماری هتل و اتاق‌هایش بسیار مجلل و زیبا است. با اقامت در آن از امکانات متنوعی از سالن‌های ورزشی مختلف تا بانک و کتابخانه را در اختیار خواهید داشت. 

۳. هتل هما 

هتل‌های هما که با نام‌های هتل همای ۱ و ۲ در مشهد فعالیت می‌کنند همان هتل‌های هایت سابق هستند. این هتل‌ها چه در گذشته و چه در زمان حال بسیار لوکس‌اند و در شمار پنج‌ستاره‌ها قرار می‌گیرند. در هتل‌های همای مشهد امکانات مختلفی وجود دارد و سوئیت‌ها و اتاق‌های گوناگونی برای اقامت مسافران در اختیارشان است. 

۴. هتل قصر 

قصر از قدیمی‌ترین هتل‌های مشهد است که البته در طی سالیان طولانی حضورش، بارها بازسازی و نوسازی شده است. این هتل امکانات فراوانی دارد؛ حتی شهربازی جذابی هم برای کودکان در نظر گرفته است. 

۵. هتل سی‌نور 

سی‌نور هم با بیشتر از ۲۰۰ اتاق و در ۲۲ طبقه از مسافران رنگارنگ در مشهد پذیرایی می‌کند. فاصله اندک هتل با مراکز خرید و حرم امام رضا باعث شده که گزینه جذابی برای بیشتر مسافران باشد. رستوران و روف‌گاردن، ترانسفر فرودگاهی و امکانات متنوعی مانند اینترنت رایگان هم در این هتل وجود دارد. 

سوغات مشهد

برای بازگشت از مشهد می‌خواهید سوغاتی بخرید؟ از سوغاتی‌های معروف این شهر باید به موارد زیر اشاره کنیم: 

  • فیروزه نیشابور بسیار زیبا است. در سفرتان به مشهد می‌توانید انگشتر یا تسبیح‌هایی از این جنس بخرید. 

  • ترشی‌ها و ادویه‌های مشهدی هم بسیار متنوع و مشهور هستند و البته گزینه‌های خوبی برای خرید سوغات‌اند. 

  • گلیم و قالی‌های دستباف مشهدی هم ارزش زیادی دارند و از میان طرح‌های مختلفشان می‌توانید دست به خرید بزنید. 

  • مشهد شهری مذهبی است و پر است از بازار و فروشگاه‌هایی که تسبیح‌هایی زیبا با سنگ‌هایی ارزشمند می‌سازند و می‌فروشند. 

  • در میان خوراکی‌ها، نبات، زعفران و زرشک مشهدی حرف ندارند و نیازی به توصیه برای خریدشان نیست چون معرف حضور همه هستند. 

با خرید بلیط پرواز مشهد راحت‌تر سفر کنید 

راه‌های مختلفی برای سفر به مشهد وجود دارد اما با خرید بلیط هواپیمای مشهد در عرض مدت‌زمانی کوتاه می‌توانید از نقاط مختلف ایران به مشهد برسید. سفر هوایی هم لذت‌بخش است و هم به صرفه‌جویی در وقت‌وزمانتان کمک شایانی می‌کند. 

اگر اهل خرید اینترنتی باشید هم در بسیاری از موقعیت‌ها امکان خرید بلیط هواپیمای ارزان برایتان فراهم خواهد بود و از لحاظ اقتصادی هم در برنامه‌ریزی سفرتان سود خواهید کرد. 

در آخر 

سفرکردن به مشهد ابعاد مختلف و زوایای گوناگونی دارد. چرا؟ چون با شهری مواجه می‌شوید که هم از نظر سنتی و مذهبی دیدنی است و هم آثار تاریخی و طبیعت قابل‌توجهی دارد. اگر تابه‌حال به مشهد نرفته‌اید، برای سفر برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید با خرید بلیط پرواز چارتری که در بسیاری از مواقع ارزان‌تر از بلیط‌های دیگر است، سفری مقرون‌به‌صرفه به سمت مشهد داشته باشید. اگر هم بخواهید، روش‌های مختلف دیگری مانند اتوبوس و قطار هم برای سفر در دسترس هستند. مشهد را ببینید و با این شهر مشهور و محبوب از نزدیک آشنا شوید. 

 https://snapp.ir/blog/travel-to-mashhad/