مشاغل مختلف با استفاده از محتوای متنی و هنر بازاریابی محتوا می‌توانند کسب‎و‎‌کارشان را رونق ببخشند و آمار فروش را به طرز چشمگیری بالا ببرند. همه این پروسه با تولید محتوا بر اساس اصول سئو امکان‌پذیر است. در این مقاله قصد داریم به سوال «سئو محتوا چیست» پاسخ دهیم و اشاره‌ای به اصول SEO در تولید محتوا داشته باشیم. اگر مشتاق به پیشرفت کسب‌و‌کارتان در دنیای مجازی هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

سئو محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

در حال حاضر محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل در رتبه‌بندی صفحات است و محتوای متنی بر اساس اصول SEO به کسب‌و‌کارها فرصت دیده شدن می‌دهد. طبق گزارش سایت معتبر HubSpot ترافیک ورودی سایت‌هایی که محتوای متنی را به‌صورت منظم منتشر می‌کنند، در حدود 350 درصد بیشتر از سایت‌های دیگر است. این آمار اهمیت محتوای متنی سئو را نشان می‌دهد. بازاریابی محتوایی اگر به‌صورت اصولی و استاندارد انجام شود، باعث ایجاد ترافیک ارگانیک شده و جذب مشتری افزایش خواهد یافت.

 البته باید به این موضوع توجه داشت که هر سایتی رتبه نمی‌گیرد؛ سایت‌هایی که بر اساس نیاز کاربر اقدام به تولید محتوا کرده باشند، شایسته جایگاه‌های بالاتر هستند. در این شرایط رعایت اصول سئو نقش ویژه خود را نشان می‌دهد. محتوای خلق‌شده هرچه‌قدر عالی و خوب باشد، اما اگر نکات مهم SEO در آن رعایت نشود، ارزشمند نخواهد بود.

در SEO محتوا باید به این موضوع توجه کرد که هر قدر رتبه بهتری داشته باشیم، احتمال دیده‌شدن سایت ما بالاتر خواهد رفت و معمولا کاربران اندکی سراغ نتیجه‌های صفحه دوم گوگل می‌روند. برای خلق محتوای ارزشمند بر اساس اصول SEO از خدمات شرکت‌های سایت ساز آنلاین می‌توان کمک گرفت.

کلمه کلیدی درست و ارزشمند؛ مهم‌ترین نکته در سئو محتوا

کلمه کلیدی درست و ارزشمند؛ مهم‌ترین نکته در سئو محتوا

در پاسخ به سوال «سئو محتوا چیست» باید عنوان کنیم انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهم‌ترین نکات در سئوی محتوای متنی است. اگر کلمه کلیدی با استراتژی محتوا همسان باشد، ترافیک بسیار بالایی به سمت سایت شما هدایت خواهد شد. باید به این موضوع توجه کرد که دامنه کلمات کلیدی بسیار گسترده است.

کلمات کلیدی می‌توانند از یک واژه تا ترکیب چند واژه باشند که معمولا به آن‌ها کلمات کلیدی دنباله‌دار می‌گویند. برای انتخاب کلمه کلیدی از ابزارهای Google’s Keyword Planner یا Moz’s Keyword Explorer می‌توان کمک گرفت. بعد از انتخاب کلمه کلیدی درست، نوبت به استفاده در جایگاه مناسب کلمه کلیدی می‌رسد.

الگوریتم‌های گوگل مانند سال‌های پیش نیست و ربات‌های گوگل در حال حاضر بسیار هوشمندتر هستند و همه قسمت‌های محتوا را به‌خوبی بررسی می‌کنند. استفاده از کلمه کلیدی باید کاملا هوشمندانه باشد. استفاده مستمر و فراوان از کلمه کلیدی، جریمه گوگل را به همراه خواهد داشت.

نویسندگان محتوا باید محتوای متنی را بسیار کاربرپسند تولید کنند. محتوایی که برای کاربر محبوب باشد، مطمئن باشید که توجه گوگل را نیز جلب خواهد کرد. در ساخت سایت فروشگاهی به محتوای بلاگ باید اهمیت داد. محتوای درست و هدف‌گذاری‌شده بلاگ سایت فروشگاهی موجب ترافیک بیشتر کاربران می‌شود.

اهمیت URL یا آدرس محتوای متنی؛ بخش مهمی از SEO محتوای متنی

با انتخاب نامک درست به موتورهای جستجو کمک می‌کنید که محتوای شما را به‌خوبی تشخیص دهند. نحوه نام‌گذاری نامک از این جهت مهم است که نقش موثری در سئوی سایت دارد؛ بنابراین در پاسخ به سوال «سئو محتوا چیست» باید شرح دهیم سئو محتوا بخش‌های مختلفی دارد که باید به آن توجه کرد و نامک از اولین مواردی است که موتورهای جستجو مانند گوگل بررسی می‌کنند.

اگر در نامک از کلمات متناسب با محتوا استفاده کنید که معرفی کوتاهی از محتوا باشد، گوگل به‌اصطلاح چراغ سبز را برای شما روشن خواهد کرد و کاربران را به سمت سایت یا محتوای شما هدایت می‌کند. حروف نامک باید کاملا اصولی و قابل فهم باشند. معمولا کارشناسان SEO پیشنهاد می‌کنند از نامک انگلیسی برای درک بهتر موتورهای جستجو استفاده کنید. با رعایت نکات مهم SEO در سئو سایت فروشگاهی مطمئن باشید به صفحه اول گوگل راه پیدا خواهید کرد.

رعایت اصول استاندارد سئو؛ کسب بهترین نتایج گوگل

رعایت اصول استاندارد سئو؛ کسب بهترین نتایج گوگل

در این مقاله به مهم‌ترین نکات سئو در محتوای متنی اشاره کردیم و به سوال «سئو محتوا چیست» پاسخ دادیم. درحالت‌کلی برای کسب بهترین رتبه گوگل باید نکات مهمی را در تولید محتوای متنی رعایت کرد و ما در این مقاله فقط به مهم‌ترین نکات در این رابطه اشاره کردیم. بازاریابی محتوا و سئو محتوای متنی در حال حاضر به یکی از مشاغل تخصصی و درآمدزا تبدیل شده است. افراد با هنر نویسندگی و تکنیک‌های سئو توانایی کسب رتبه‌های بالای گوگل را دارند.

البته باید توجه داشته باشید که بعد از تولید محتوا و بهینه‌سازی آن از نظر SEO مدتی طول می‌کشد تا نتیجه ایده‌آل را کسب کنید. برای خدمات عالی سئو و تولید محتوای متنی بر اساس اصول SEO استفاده از خدمات فروشگاه ساز شاپفا را پیشنهاد می‌کنیم. شما در سایت فروشگاه ساز شاپفا فقط در چند دقیقه می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید.

یکی از مهم‌ترین خدمات فروشگاه ساز شاپفا سئو سایت فروشگاهی است. با استفاده از خدمات سئو سایت فروشگاهی شاپفا همیشه در صدر بهترین نتایج گوگل قرار خواهید گرفت. برای مشاهده کلیه خدمات فروشگاه ساز شاپفا به آدرس اینترنتی shopfa مراجعه کنید.