اگر شما هم مانند بسیاری از ایرانیان قصد سفر به این کشور را دارید، قبل از هر چیزی باید بدانید که ترکیه هم مانند هر کشوری دارای فرهنگ، آداب و رسوم خاص خود است؛ از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای شناخت بهتر تمام جنبه‌های فرهنگی و تاریخی، رسوم آن‌ها را رعایت کرده و انجام دهید. 

همچنین آگاهی از عادات و رفتارهای اجتماعی مردمان این کشور هم تا حدودی مهم و ضروری خواهد بود. ما در ادامه به 5 نکته فراموش نشدنی در خصوص سفر به استانبول می‌پردازیم و با آن‌ها آشنا می‌شویم؛ پس با همراه باشید و در کنار آشنایی با این نکات، بهترین قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان را پیدا کنید. 

غذاهای ترکی را امتحان کنید

اگر به ترکیه سفر کردید، فراموش نکنید که سری به رستوران‌‌های محلی بزنید و طعم غذاهای سنتی ترکی را بچشید؛ کباب‌هایی رنگارنگ با طعم‌های اصیل ترکی. در سراسر استانبول رستوران‌های فست فودی واقع شده که می‌توانند شکم شما را سیر کنند؛ اما هیچگاه نمی‌توانند جای غذاهای خوش‌ طعم ترکی را بگیرند؛ غذاهایی که رنگ و بوی فرهنگ جامعه ترک را دارند. از معروف‌ترین غذاهای این کشور می‌توان به دونر، بورک، کباب و پیتزای ترکی اشاره کرد. جالب است بدانید که این غذاها حاوی میوه و سبزیجات تازه و خوشمزه‌ای هستند که در کنار طعم شگفت‌انگیز، سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. 

تجربه حمام ترکیه را از دست ندهید

احتمالا اسم حمام محبوب ترکی به گوشتان خورده است؛ یک شیوه حمام سنتی که نمایانگر بخشی از فرهنگ این کشور است‌. اگر مسیر سفر بدنتان را خسته کرده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به این حمام‌ها مراجعه کرده و اوقاتی شاد و آرامش‌بخش را در محیطی سنتی تجربه کنید. حمام‌های ترکی که از دو بخش سرد و گرم تشکیل شده و شامل تکنیک‌های ماساژ و حرکات مخصوص برای تجدید حیات بدن است. 

در پروسه حمام ترکی، افراد در ابتدا وارد بخش سرد شده و سپس با ورود به بخش‌ گرم، از ماساژ و دیگر خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند. این حمام‌ها معمولا در فضاهایی سنتی با معماری تاریخی ترکی واقع شده‌اند و از خدمات بهتر و قیمت مناسب‌تری نسبت به کلینیک‌های ماساژ برخوردارند. ‌

در میزان پوشش خود، دقت کنید!

بااینکه ترکیه کشوری با پوشش آزاد تلقی می‌شود، اما با این وجود بخشی عظیمی از مردم آن را مسلمانان و افراد دین‌دار تشکیل می‌دهند؛ از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که از پوشیدن لباس‌های نامناسب در مکان‌های عمومی دوری کنید و به فرهنگ و تمدن این کشور احترام بگذارید.

محل اقامت خود را به درستی انتخاب کنید

محل اقامت خود را به درستی انتخاب کنید

احتمالا برای شما هم این سوال مطرح شود که انتخاب محل اقامتگاه چه اهمیتی دارد؟ در خصوص این سوال، باید این نکته را در نظر بگیرید که استانبول به عنوان یک ابرشهر شناخته می‌شود و مانند هر شهر بزرگ دیگری دارای محلاتی خطرناک و ناامن است؛ از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب محل هتل خود دقت کنید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. معمولا محله‌های تکسیم، جمهوری، استقلال و … مناطق مناسبی برای گردشگران به‌شمار می‌روند. 

در هوای سرد و نامساعد، کشتی‌سواری را فراموش کنید

یکی از تفریحات سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی در استانبول ترکیه، کشتی‌سواری است. اگر به دنبال تجربه این فعالیت هیجان‌انگیز هستید، حتما قبل از هر کاری وضعیت هوا را چک کنید. کشتی‌سواری در هوای سرد و نامساعد می‌تواند تجربه‌ای خسته‌کننده و بدون هیجان باشد و تنها وقت و هزینه شما را هدر دهد؛ پس اگر هواشناسی، هوایی سرد و نامساعد را نشان‌ داده، کشتی‌سواری را فعلا به تعویق بیاندازید.

 با حمل‌ونقل عمومی هزینه‌هایتان را کاهش دهید

احتمالا وقتی با وسعت شهر استانبول روبه‌رو شوید، به فکر حمل‌ونقل با تاکسی و ماشین‌های شخصی می‌افتید؛ اما باید بدانید که استفاده از تاکسی در این شهر چندان مقرون به صرفه نیست. هزینه استفاده از تاکسی‌ در استانبول، بسته به فاصله و مسیر متغیر است؛ اما با این وجود ترافیک سنگین و مسافت‌های طولانی، هزینه را بالا می‌برد. برخلاف تاکسی‌ها، حمل و نقل عمومی در این شهر از قیمت مناسبی برخوردار بوده و دارای دسترسی قابل قبولی است؛ پس فراموش نکنید که برای کاهش هزینه هنگفت تاکسی، از مترو و اتوبوس استفاده کنید.

خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب

خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب

در این مطلب به 5 نکته طلایی در خصوص سفر به استانبول پرداختیم و آن‌ها را بررسی کردیم؛ حال اگر به دنبال قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان هستید، بهتر است با پلتفرم فلای تودی آشنا شوید. این وبسایت با ارائه بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت ماهان و دیگر سفرهای هوایی، توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و به شهرت برسد. خالی از لطف نیست که بدانید این پلتفرم در کنار فروش بلیط، در دیگر بخش‌های سفر هم مانند رزرو اقامتگاه شما را همراهی می‌کند؛ پس اگر قصد سفر دارید، همین حالا با ورود به این پلتفرم، بلیط هواپیما مورد نظرتان را خریداری کنید.