شهرهای معروف زیادی در ترکیه هستند که میزبان گردشگران خواند بود و با بهترین امکانات و خدمات از آن‌ها پذیرایی خواهند کرد. استانبول و شهرهای مختلفی از ترکیه برای ایرانی‌های نیز مقصدی جذاب هستند. این‌موضوع را از تعداد تورها و بلیط‌های مختلف به ترکیه نیز متوجه می‌شویم.

کافی است عبارتی مانند بلیط تهران استانبول ارزان علی بابا را جستجو کرده تا با سایت‌های بسیاری روبه‌رو شوید که بلیط سفر به ترکیه می‌فروشند. هنگامی که به کشوری خارجی سفر می‌کنید بد نیست اطلاعاتی درباره آدرس سفارتخانه‌های دیگر کشورها در آن داشته باشید. ترکیه برای افراد زیادی مقصدی میانی برای سفر به کشورهای دیگر است. افراد بسیاری هستند که برای مدتی به ترکیه سفر می‌کنند تا ضمن لذت از جاذبه‌های آن به سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها رفته و برخی از امور اداری خود را انجام دهند.

در این‌مقاله می‌خواهیم درباره آدرس سفارتخانه کشورهای مختلف در ترکیه توضیح داده و آن‌ها را با اطلاعات دقیق به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید حین سفر به ترکیه با بلیط تهران استانبول ارزان به سفارتخانه کشورهای دیگر رفته یا درباره اطلاعات آن‌ها مواردی را بدانید، حتما این‌مقاله را خوانده و آن را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید. توضیحات خود را با بررسی آنکارا به‌عنوان پایتخت ترکیه و یکی از شهرهای مهم آن آغاز می‌کنیم.

آنکارا پایتخت ترکیه

آنکارا یکی از شهرهای مهم ترکیه است که مسافران و گردشگران فراوانی برای مراجعه به دانشگاه‌ها و سفارتخانه‌های متعدد به آن مراجعه می‌کنند. آنکارا جاذبه‌های مناسبی دارد و می‌‌تواند مقصد خوبی برای سفری ایده‌ئال باشد. یکی از موضوعاتی که آنکارا را مقصد سفر افراد زیادی کرده تعدد سفارتخانه‌های کشورهای مختلف در آن است. آنکارا یکی از شهرهای دنیا است که دسترسی به سفارتخانه‌های مختلف را برای مسافران به‌راحتی فراهم کرده و آن‌ها می‌‍‌توانند در یک روز به یک یا حتی چند سفارتخانه بروند.

ایرانی‌ها نیز ممکن است برای امور مختلف با برخی سفارتخانه‌ها از مواردی که در آنکارا هستند استفاده کنند. آمریکا، کانادا و ... برخی از کشورهای معروفی هستند که مسافران برای امور اداری مانند اخذ ویزا به شعبه‌های آن‌ها در آنکارا سفر می‌کنند. برخی افراد ممکن است بلیط تهران استانبول ارزان خریده و ادامه سفر خود را به آنکارا بروند.

در قسمت‌‌های بعد آدرس برخی سفارتخانه‌ها در آنکارا را بیان می‌‌کنیم.

نشانی سفارت کشورهای مختلف در ترکیه

سفارتخانه‌ها در آنکارا

ترکیه یکی از کشورهایی است که توانسته سفارتخانه‌های متعددی را در خوی جای دهد. شهرهای مختلفی مانند ازمیر، آنتالیا و استانبول از شهرهایی هستند که سفارتخانه‌ها در آن‌ها قرار دارند. یکی از شهرهای معروف ترکیه که میزبان سفارتخانه‌های متعدد شده، آنکارا است که در این‌مقاله می‌خواهیم آدرس تعدادی از آن‌ها را بررسی کنیم. شما با خرید بلیط تهران استانبول ارزان می‌توانید به ترکیه سفر کرده و هم‌‌زمان با استفاده از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرهای ترکیه، امور اداری خود با سفارتخانه کشورهای مختلف را نیز پیگیری کنید.

سفارتخانه آمریکا در آنکارا

یکی از کشورهایی که در این‌سفارتخانه ندارد، آمریکا است. سفارتخانه این کشور در آنکارا در آدرس  Kavaklıdere Mahallesi, 110 Ataturk Blvd, 06100 cankaya/Ankara, Turkey قرار گرفته است. شما می‌توانید از طریق تلفن 4555555 (312) و فکس 4670019 (312) با آن ارتباط بگیرید.

سفارتخانه کانادا در آنکارا

آدرس سفارتخانه کانادا در آنکارا Cinnah Cd. 58, Ankara است. تلفن سفارتخانه نیز با شماره (312)4092700 دردسترس خواهد بود.

سفارتخانه کانادا در استانبول

برای دسترسی به سفارتخانه کانادا در استانبول باید به آدرس Büyükdere Cd. 107 Bengun Han, Gayrettepe – Istanbul رفته و تلفن آن (212)2725174 است.

سفارتخانه ایران در آنکارا

سفارتخانه ایران در آنکارا در آدرس Tahran Cd. 10, Kavaklidere Ankara واقع شده و با تلفن 4682821 (312) می‌توانید با آن تماس بگیرید.

نشانی سفارت کشورهای مختلف در ترکیه

سفارتخانه‌های استرالیا در ترکیه

شما می‌توانید برای دسترسی به سفارتخانه‌های استرالیا در استانبول به یکی از آدرس زیر بروید:

  • Atatürk Bul. 189, Kavaklidere Ankara

  • Caglayan Mah. 2054 Sk. 8, Barinaklar Antalya

  • Köybasi Cd. 46, Yeniköy Istanbul

سفارتخانه‌های چین در ترکیه

چین در ترکیه دو سفارتخانه به آدرس‌های Gölgeli Sk. 34, G.O.P. Ankara و Ortaklar Cd. 14, Mecidiyeköy Istanbul دارد.

سفارتخانه‌های دانمارک در ترکیه

برای دسترسی به سفارتخانه‌های دانمارک در ترکیه می‌توانید به آدرس‌های زیر به‌ترتیب در شهرهای آنکارا، استانبول، ازمیر و مرسین مراجعه کنید.

  • Mahatma Gandhi Cd. 74, G.O.P. Ankara

  • Bilezik Sk. 2, Findikli Istanbul

  • Akdeniz Cd. 1/702, Pasaport Izmir

  • Güven Is Hani 2 PK.23, Mersin

سفارتخانه‌های فنلاند در ترکیه

فنلاند نیز از کشورهایی که سفارتخانه‌های متعدی در ترکیه دارد. سفارتخانه فنلاند در آنکارا به آدرس Kader Sk. 44, G.O.P Kader Sk. 44, G.O.P Ankara، در آدانا به آدرس Doseme Mah. Karaisali Cd. 89, Adana، در استانبول به آدرس Yeni Camlik Cd. Ayaz Sk. 5, 4.Levent Istanbul، در ازمیر به آدرس Eski Belediye Binasi Yani, Alacati Izmir و در Mugla به آدرس Tepecik Mah. Hamam Sk. 4, Bodrum Mugla دردسترس هستند.

دیگر سفارتخانه‌های ایران در ترکیه

سفارتخانه ایران در آنکارا را معرفی کردیم. برخی از دیگری سفارتخانه‌های ایران در ترکیه در آدرس‌های زیر واقع هستند:

  • Ali Ravi Cd. Erzurum

  • Ankara Cd. 1, Cagaloglu Istanbul

  • Iran Cd. Kiziltoprak Sk. Trabzon