رپرتاژ آگهی:  اگر با تور استانبول https://www.alibaba.ir/tour/turkey-istanbul  سفر کردید حتما سری به باقلوا فروشی‌های ترکیه بزنید تا طعم بی‌نظیر آن‌ها را بچشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین باقلوا فروشی‌های استانبول بپردازیم.

باقلوا گلوغلو

یکی از بهترین باقلوا‌های استانبول متعلق به خانواده گلوغلو است که کار خود را از سال ۱۸۴۳ آغاز کرده و در سراسر کشور از طریق شعبه‌های متعدد باقلوا‌های خود را عرضه می‌کنند. اولین عضو خانواده که تولید باقلوا را آغاز کرد، مهمت بود که با بازدید از مناطق دیگر امپراتوری عثمانی که باقلوا‌های معروفی داشتند همچون دمشق و حلب، شروع به آموزش دیدن کرد.

مهمت تجارت خود را پس از بازگشت به غازیان تپه آغاز کرد و پس از او این کار به پسرش حاجی محمود گلو رسید که هر چهار پس خود را به این کار وارد کرد. با این حال این گلوغلو در کاراکوی واقع شده است و به هیچ یک از شعبه‌های دیگر این تولیدی در ترکیه مرتبط نیست. چرا که نسل ششم برادران گلوغلو نتوانستند آن را کنار هم نگه دارند.

باقلوا کوشکر اوغلو

اگر از نظر شما باقلوا‌ها بسیار شیرین هستند و این شیرینی را نمی‌توانید تحمل کنید، می‌توانید در منطقه کاراکوی به باقلوا فروشی کوشکر اوغلو سر بزنید تا باقلوا‌های متفاوتی با شیرینی متعادل‌تری را تجربه کنید. در بین مردم محلی و گردشگران این قنادی بسیار معروف بوده و در اغلب مواقع صف طولانی‌ای را در این قنادی مشاهده می‌کنید.

رستوران حمدی

رستوران حمدی در محله Eminonu واقع شده است که محیطی عالی برای لذت بردن از باقلوا‌های اصیل و معروف ترکی و سایر دسر‌ها است.  باقلوا‌های این رستوران بسیار پرطرفدار هستند و اغلب افراد صرفا برای خوردن دسر و باقلوا به این رستوران سر می‌زنند. اگر با تور استانبول سفر کنید، شما می‌توانید با پیاده روی از میدان سلطان احمد به رستوران حمدی برسید و با نشستن در کنار پنجره از مناظر تاریخی این شهر دیدن کنید.

باقلوا حافظ مصطفی

باقلوا حافظ مصطفی

یکی دیگر از تولید‌کنندگان معتبر و معروف در ترکیه، حافظ مصطفی بوده که برخلاف سایر مکان‌های باقلوا، طیف گسترده‌تری از شیرینی‌های ترکی از جمله لوکوم، حلوا، کونیفه، کیک و پودینگ‌های شیری را در فهرست خود دارد. این مرکز بیش از ۱۵۰ سال است که در زمینه تولید باقلوا فعالیت دارد و یکی از شعبه‌های اصلی آن در سیرکچی واقع شده است. حافظ مصطفی یکی از بهترین مکان‌ها جهت چشیدن باقلوای اصیل و برخی از بهترین نمونه‌های دسر‌های سنتی ترکی و عثمانی است.

باقلوا بی‌اوغلو

باقلوا بی‌اوغلو یکی دیگر از فروشگاه‌های استانبول با منشا غازیانتپ بوده که تنها یک شعبه دارد و در سال ۱۹۵۶ در کادیکوی تاسیس شد. این باقلوا فروشی از آن زمان تا به حال توانست برخی از خوشمزه‌ترین باقلوا‌ها را به بازار ارائه دهد و یکی از قدیمی‌ترین مغازه‌های باقلوا در بخش آسیایی استانبول است.

باقلوای فاروک گوللو اوغلو

باقلوای فاروک گوللو اوغلو یکی دیگر از باقلوا فروشی‌های معروف استانبول است که در رتبه چهارم بهترین باقلوا فروشی‌ها در شهر استانبول قرار گرفته است. باقلوا‌های این مرکز طعم به یاد ماندنی باقلوا‌ها را در سال ۱۹۳۳ از قاضی آنتپ به استانبول آورده است. شما می‌توانید شعبه‌های مختلف این باقلوا فروشی را در اکثر مناطق استانبول به راحتی پیدا کنید.

باقلوای قاضی بورما

یکی از بهترین باقلوا‌های پسته‌ای ترکیه، متعلق به مغازه باقلوای قاضی بورما است که حتما باید آن را امتحان کنید. این مرکز که در منطقه پندیک واقع شده است در رده دوم لیست بهترین باقلوا فروشی‌های استانبول قرار دارد. شما می‌توانید یکی از بهترین نمونه‌های باقلوای پسته‌ای و بادام زمینی استانبول را در این باقلوا فروشی با قدمت سی و چند ساله بچشید.

باقلوا حاجی بوزان

باقلوا حاجی بوزان یکی از باقلوا فروشی‌های محبوب گردشگرانی است که با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنند. به همین دلیل این باقلوا فروشی که در محله باهچه لیورال واقع شده در تمامی روز‌ها حتی ایام تعطیل باز است. در این فروشگاه انواع باقلوا‌های ترکی وجود دارد که باقلوا شکلاتی آن در میان مشتریان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

باقلوا کسکراوغلو

باقلوا کسکراوغلو

کسکراوغلو یکی دیگر از خانواده‌هایی است که باقلوا فروشی جزء مشاغل خانوادگی آن‌ها است و محصولات خود را در ۴ شعبه، اطراف استانبول عرضه می‌کنند. این باقلوا‌ها طعم سنتی دارند و هر ماده‌ای که در باقلوا‌ها استفاده می‌شود، هنوز هم در منطقه غازیانتپ تهیه می‌شود.

سچ باقلوا

باقلوای سچ می‌تواند یکی دیگر از مقصد‌های شما، برای چشیدن طعم یکی از بهترین باقلوا‌های استانبول باشد. این تولید‌کننده یکی از شرکت‌های نسبتا جدید است که اولین مغازه و فعالیت خود را در سال ۱۹۸۱ افتتاح و آغاز کردند. اما با این حال توانستند یکی از بهترین، با کیفیت‌ترین و خوشمزه‌ترین باقلوا‌ها را به بازار عرضه کنند.

پس اگر یک سفر به ترکیه داشتید، حتما خرید باقلواهای ترکی را در اولویت قرار دهید. در این مطلب معروف‌ترین باقلوا فروشی‌ها را معرفی کردیم تا طعم بی نظیر این شیرینی خوشمزه را امتحان کنید. البته شما می‌توانید باقلواها را در کنار چای، نسکافه یا یک نوشیدنی دلخواهتان میل کنید.