رپرتاژ آگهی: هرکسی با توجه به موقعیت مکانی که در آن زندگی می‌کند و بر اساس دسترسی و نیاز خود، برخی مواد غذایی را مورد استفاده قرار می‌دهد. برای مثال گوشت شتر یکی از منابع خوب مواد غذایی برای مردم ساکن در مناطق خشک و شهری به‌حساب می‌آید. این گوشت از ترکیب و محتویاتی تشکیل شده است که برای سلامتی بسیار مفید هستند. درواقع گوشت این حیوان نسبت به سایر نشخوارکنندگان کیفیت و اهمیت بالاتری دارد.

گوشت شتر ماده غذایی کاربردی برای درمان بسیاری‌ از بیماری‌ها همانند تب فصلی، سیاتیک، درد شانه، آسم، رفع کک‌ومک و غیره است. از این رو بد نیست که با ترکیبات و محتویات درون این گوشت آشنا شوید و از ارزش دارویی آن اطلاعاتی به‌دست آورید. آیا شما به این نوع گوشت علاقه دارید و تا به‌حال آن را امتحان کرده‌اید؟

نگاهی به ارزش غذایی گوشت شتر

قبل از اینکه از فواید و مزایای مصرف این گوشت خوشمزه باخبر شوید، خوب است درباره ارزش غذایی آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. در گوشت شتر مقدار زیادی ویتامین A و ب وجود دارد که همین ویژگی آن برای پوست شما مفید خواهد بود. در ضمن گوشت این حیوان از سیستم ایمنی بدن شما نهایت حفاظت را به عمل می‌آورد.

شما با مصرف گوشت شتر می‌توانید مانع ایجاد هر نوع عفونت در بدن خود شوید؛ ویتامین A درون آن نیز از بیماری‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. در ادامه ارزش غذایی این گوشت خوشمزه و لذیذ را ذکر می‌کنیم:

  • 9درصد چربی
  • عدم وجود کربوهیدرات
  • 1000 کالری
  • 213 گرم پروتئین

بدون شک شنیده‌اید که این نوع گوشت مزه شیرینی دارد و طبع آن نیز بسیار گرم است. در صورتی‌که هیچ تصویر ذهنی از گوشت شتر ندارید، باید بگوییم که گوشت این حیوان به رنگ زرشکی و به‌طور تقریبی نزدیک به رنگ سیاه است.

خواص دارویی و درمانی این ماده غذایی را دست‌کم نگیرید؛ زیرا ارزش غذایی آن بسیار بالاست و پروتئین‌های زیادی را می‌توان در این نوع گوشت مشاهده کرد که برای سلامت بدن مفید هستند.

فواید گوشت شتر

SHITIRR.jpg

گوشت شتر یکی از مفیدترین انواع گوشت‌ برای سلامتی افراد است. در صورتی‌که به این گوشت علاقه دارید، می‌توانید هفته‌ای 3 وعده به مدت 60 روز آن را مصرف کنید. این ماده مفید:

1. ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.

2. برای بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است.

3. از سلامت افراد در برابر سرطان محافظت می‌کند؛ زیرا مانع گسترش سلول‌های سرطانی موجود در بدن می‌شود.

4. به درمان بیماری‌هایی همانند دیابت و اگزما کمک می‌کند.

5. مانع فشار خون می‌شود.

6. توانایی درمان بسیاری از بیماری‌ها را دارد.

گوشت شتر از سرطان جلوگیری می‌کند

گوشت گرم و شیرین شتر دارای اسید چرب غیراشباع است که به آن لینولئیک اسید می‌گویند. این اسید چرب با سایر اسیدهای چرب غیراشباع هیچ ارتباطی نمی‌گیرد و همین موضوع از بیماری سرطان جلوگیری می‌کند.

سلول‌های عصبی نیز تحت تاثیر مواد غذایی این گوشت قرار می‌گیرند و انرژی کافی خود را کسب می‌کنند. درواقع این گوشت شیرین و خوشمزه مانع فرسودگی و فرسایش سلول‌های عصبی می‌شود و از دردهای عصبی شما نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین با مصرف گوشت شتر شما می‌توانید از بیماری‌های مربوط به سلول‌های سرطان جلوگیری کنید و همچنین از خستگی مغز خود نیز خلاص شوید.

گوشت شتر برای قلب مفید است

با اینکه مابقی گوشت‌های حاضر در بازار مقدار قابل توجهی چربی دارند و همین امر باعث مضرات آن‌ها شده است، اما گوشت‌ شتر در مقایسه با سایر گوشت‌های قرمز حاضر در بازار، چربی کمتری دارد. هرچه چربی گوشت کمتر باشد، سلامت قلب نیز بیشتر حفظ می‌شود.

درواقع گوشت‌های قرمز پرچرب باعث بروز انواع بیماری‌های قلبی می‌شوند. با این وجود گوشت شتر به دلیل محتویات و ارزش غذایی که دارد، از ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و سایر اختلالات سلامتی جلوگیری می‌کند.

گوشت شتر درد مفاصل را رفع می‌کند

شاید باورتان نشود، اما گوشت شتر تسکین‌دهنده بسیاری از دردهاست. گوشت این حیوان ساکت و بی‌آزار سرشار از فسفر و کلسیم است؛ درنتیجه به راحتی از برخی دردهای مفاصل جلوگیری می‌کند و برای سلامت بسیاری از افراد مفید خواهد بود. در صورتی‌که شما نیز به این دردها دچار هستید، این گوشت را امتحان کنید.

خواص گوشت شتر در طب سنتی

SHITIRRE.jpg

این گوشت خوشمزه و لذیذ بیشتر در کشورهایی همانند سوریه، مصر، عربستان سعودی و غیره که آب‌وهوای خشک دارند، مصرف می‌شود. البته گوشت این حیوان عظیم‌الجثه به دلیل فواید غذایی فراوان خود در بیشتر کشورهای جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

این گوشت از نظر طب سنتی نیز کاربرد دارد و برای رفع بسیاری از بیماری‌ها همانند تسکین و رفع درد مفاصل به‌کار می‌رود. از آنجایی که طب سنتی تاحدودی طبیعی است، موادی نیز که در این طب به شما معرفی می‌شوند، دارای خواص طبیعی و مهمی هستند.

در طب سنتی بیشتر از این نوع گوشت برای تقویت برخی از توانایی‌های ازدست‌رفته استفاده می‌کنند. برخی از موارد کاربرد این گوشت در طب سنتی شامل موارد زیر هستند:

  • رفع دردهای روماتیسمی
  • تقویت نیروی جنسی
  • تقویت نیروی جسمی
  • جلوگیری از زایمان زودرس

چرا گوشت شتر نسبت به سایر گوشت‌ها گران است؟

با توجه به اینکه گوشت شتر باید تازه بماند و ممکن است خیلی سریع خراب شود و نگهداری از آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، نسبت به سایر گوشت‌ها کمی گران است. درواقع هزینه نگهداری کالا یا ماده غذایی ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد.

گوشت شتر را آنلاین بخرید

با توجه به اهمیت تازگی گوشت شتر سعی کنید که مقدار مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین و از فروشگاه‌های معتبری تهیه کنید که از کیفیت گوشت آن‌ها به‌طور کامل مطمئن هستید. یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاینی که این گوشت خوشمزه را در اختیار شما قرار می‌دهد، دیجی کالاست که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به تازه‌ترین شکل، گوشت مورد نیازتان را درب منزل به شما تحویل می‌دهد.