به گزارش اکوایران رینگ محصولات پلیمری در دومین هفته از مرداد ماه پررونق ماند؛ به نحوی که برای 25 هزار و 800 تن محصول پلیمری عرضه شده در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در روز دوشنبه نهم مرداد ماه تقاضایی بالغ بر 49 هزار و 800 تن به ثبت رسید که در نهایت 25 هزار و 570 تن از محصولات عرضه شده یعنی بیش از 99 درصد عرضه‌ها  معامله شدند.

عمده عرضه محصولات پلیمری در رینگ روز دوشنبه نهم مرداد ماه شامل انواع گریدهای پلی‌پروپیلن شیمیایی، پلی‌پروپیلن نساجی، پلی‌پروپیلن فیلم و پلی ونیل کلراید می‌شود. با توجه به کسری عرضه نسبت به تقاضا در رینگ پلی‌پرو پیلن‌ها، همواره تقاضا برای این محصول بالا بوده است. برتری تقاضا نسبت به عرضه، متقاضیان انواع گرید پلی‌پروپیلن را به رقابت قیمتی برای کسب سهم از این بازار سوق داده است. در چنین شرایطی تعیین قیمت پایه پلی‌پروپیلن بر مبنای نرخ ارز 28 هزار و 500 تومانی، فضا برای  رقابت قیمتی میان متقاضیان را باز می‌گذارد. البته بررسی معاملات پلی‌پروپیلن حاکی از آن است که رقابت میان متقاضیان بیش از فاصله میان نرخ ارز معیار در تعیین قیمت پایه و نرخ ارز در بازار آزاد است.

ظرف دومین هفته از مرداد ماه نیز متقاضیان پلی‌پروپیلن‌ها همچنان برای کسب سهم از عرضه این محصول رقابتی جدی داشتند؛ البته از شدت رقابت‌ها کاسته شد به نحوی که حداکثر رقابت انجام شده 105 درصد بود و عمده این محصول با رقابتی در بازه 40 تا 90 درصد به فروش رفتند.