به گزارش اکوایران، دیروز عصر خبرگزاری ایرنا، ارگان دولت اعلام کرد که طرح بازتوزیع بنزین در جزیره کیش از اول اسفند شروع شده است. بر اساس این گزارش همانطور که از قبل تاکید شده بود در این طرح مشابه گذشته قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین آزاد ۳ هزار تومان است و افراد فاقد خودرو که مصرف بنزین ندارند می توانند سهیمه بنزین یارانه ای خود را به دیگران انتقال داده یا به فروش برسانند.

جزئیات مذاکرات از زبان نخت وزیر رژیم صهیونیستی

نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل مدعیِ افشای ۳ نکته مهم از مذاکرات هسته‌ای در وین شده.  بنت مدعی شده اولاً ایران در جریان مذاکرات وین خواستار حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سیاه سازمان‌های تروریستی خارجی(FTO) دولت آمریکا شده است، اما نگفته که آیا دولت بایدن با این درخواست موافقت کرده است یا خیر.

دوم اینکه ایران خواستار بسته شدن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رابطه با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور شده است و دولت بایدن این درخواست را تاکنون رد کرده است.

سوم اینکه آمریکا و قدرت‌های غربی توافق کرده‌اند که به ایران اجازه دهند سانتریفیوژهای پیشرفته‌ای را که در اختیار دارد در انبار نگه دارد و آنها را از بین نبرد.

همزمان بیش از ۲۵۰ نماینده مجلس در نامه‌ای از دولت خواستند درمذاکرات هسته‌ای از خطوط قرمز ایران عدول نکرده و با حفظ اقتدار تا رفع تمامی تحریم‌ها به مذاکرات ادامه دهد.

حل دیپلماتیک بحران اوکراین

اینطور که به نظر می رسد در بحران اوکراین، کمی ورق برگشته است و گویا تلاش‌های مکرون برای نوعی راه‌حل دیپلماتیک نتیجه داده.  سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرده که این کشور قصد حمله به اوکراین را ندارد. کرملین گفته بعد از پایان مانور مشترکش با بلاروس، نیروهایش را عقب می‌کشد و کاخ‌سفید با ناز و ادا گفته اگر روسیه به اوکراین حمله نکند، بایدن حاضر است دیدار مستقیم با پوتین برای حل مسئله داشته باشد. از سویی گفته می شود که در گفت و گوی بایدن و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه توافقات خوبی در مورد عدم حمله روسیه به اوکراین صورت گرفته است.