جلسه شورای امنیت سازمان ملل که با حضور آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان برگزار شده بود، بدون صدور بیانیه به پایان رسید.

دبیر کل سازمان ملل در این جلسه تاکید کرد: «مکان‌های دیپلماتیک مصونیت دارند و اسرائیل با حمله به کنسولگریِ ایران این اصل را نقض کرد، بالارفتن تنش در منطقه که با حملۀ ایران به اسرائیل شدت گرفت را محکوم می‌کنم. ما فعالانه تلاش می‌کنیم از بیشترشدن تنش‌ها جلوگیری کنیم. باید به مشکلات غزه پایان دهیم.»

نماینده ایران در این جلسه تاکید کرد: «رژیم اسرائیل با حمله به کنسولگری ما در دمشق منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشت. آمریکا، انگلیس و فرانسه چشم خود را در برابر واقعیت بستند.»

نماینده اسرائیل هم در این جلسه گفت: «هشدارهای ما درباره تهدیدات ایران شنیده نشد و حمله شب گذشته نه‌تنها از داخل ایران بلکه از یمن، عراق، سوریه و لبنان علیه ما صورت گرفت.» 

اما در ادامه کیوسک امروز، تیتر روزنامه‌ها درباره حمله پهپادی و موشکی ایران را بررسی کردیم. 

روزنامه «دنیای اقتصاد» هم در بخش‌هایی از سرمقاله خود، تداوم منازعه ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری را پیش‌بینی کرده است: «عملیات ۱۴ آوریل ایران علیه اسرائیل قواعد منازعه در دو دهه اخیر را تغییر نداد، اما تلاش شد با از میان رفتن خطوط قرمز کهن، خطوط قرمز جدیدی به‌صورت واضح و روشن تعریف شود. پس نبرد ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری تداوم خواهد یافت؛ یعنی همچنان درگیری فراتر از رقابت استاندارد و دیپلماتیک دنبال خواهد شد، اما از آستانه جنگ عبور نخواهد کرد.»