روزنامه «هم‌میهن» در گزارشی خبر داده که با ارسال نامه تعدادی از وزرا و مقامات ارشد اجرایی به شورای نگهبان در حمایت از یک کاندیدا، تحرکات انتخاباتی دولت علنی شد.

عباس تقی زاده، مدرس دانشگاه، در گفت‌وگو با هم‌میهن در این باره گفته است: «در این نامه به‌نوعی از این عناوین سوءاستفاده شده است. حتی متاسفانه این نامه نوعی اقرار است یعنی آنها به مدیر ارشد بودن خود اعتراف کرده و صراحتاً در این نامه به نام یک نامزد خاص اشاره کرده‌‌اند. شورای نگهبان باید سریعاً علیه امضاکنندگان این نامه به استناد ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام جرم کند و موضوع را برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع دهد.» 

خبرگزاری ایرنا هم در گزارشی درهمین راستا خبر داده است: «در پی انتشار شهادت‌نامه برخی از اعضای دولت نسبت به یکی از کاندیداهای انتخاباتی که خطاب به شورای نگهبان نوشته شده است، یک مقام آگاه از پیگیری قضایی افشاگران این نامه در فضای مجازی خبر داد.» 

خبرهای انتخاباتی اما به همین‌ها محدود نمی‌شود در ادامه کیوسک امروز از آخرین وضعیت کاندیداهای اصلاح‌طلب گفتیم و بررسی کردیم.

در حوزه اجتماعی هم روزنامه «اعتماد» و روزنامه «دنیای اقتصاد» را مرور کردیم. اعتماد از مجهول‌الهویه‌ها نوشته و روزنامه دنیای اقتصاد هم در سفری کوتاه به پایانه مرزی یزدان در مرز ایران و افغانستان سر زده است.