اگر نوع "اومیکرون" و "دلتا" به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدیدی به‌نام "دلمیکرون" ایجاد خواهد شد! کشورهای جهان هنوز با نوعی از کروناویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، که گفته می‌شود بسیار مسری‌تر از دلتاست؛ اما اکنون موج تازه‌ای در ایالات متحده آمریکا و اروپا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا آغاز شده است که مقصر آن احتمالاً ترکیبی از دو سویه ویروس کرونا یعنی "دلتا" و "اومیکرون" باشد. 

به مذاکرات خوش آمدید

به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید؛ این عبارت را «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در حساب کاربری توئیتر خود نوشت و از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر  یعنی امروز ۶ دی خبر داد. میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات هم با نقل قولی از محمد سلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به استقبال دور هشتم مذاکرات رفت، نقل قولی که تاکید می‌کرد ایران حتی در صورت موفق نبودن مذاکرات هم برنامه‌ای برای غنی‌سازی بیشتر از ۶۰ درصد ندارد.

بازگشت سیب زمینی ها

بعد از اینکه خبر رسید دلمه‌های ایرانی از سوی روسیه پذیرفته نشده اند و بعد هم کیوی‌های ما را هند نپسندیده دیروز اعلام شد مه سیب زمینی‌های تولید ایران هم سوی کشورهای شمالی برگشت خورده اند. این موضوع به نگرانی‌ها در مورد سلامت محصولات کشاورزی که ایرانی‌ها مصرف می‌کنند دامن زد اما بعضی چهره‌ها سعی کردند به این نگرانی خاتمه بدهند مثلا رحمان قره‌باش، نائب رئیس اول اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در مورد سیب زمینی‌ها گفت: «سیب زمینی صادراتی ما از کشور ترکمنستان برگشت نخورده و چنین چیزی صحت ندارد. فقط بار سیب زمینی یک کامیون از کشور ازبکستان برگشت خورد که علت آن را خاک زیاد اعلام کردند اما برخی رسانه‌ها آن را بزرگ نمایی کردند.»

معاون وزیر جهاد کشاورزی هم با روزنامه همشهری مصاحبه کرد و گفت که تغییر برخی استانداردها باعث بروز این مشکلات شده وگرنه محصولات ایرانی سالم هستند.