به گزارش اکوایران؛ در سایت دیوار تنوع آگهی فراوانی وجود دارد و یکی از پرمخاطب ترین آگهی های این سایت مربوط به حمل بار و اثاث کشی است. در روزهایی که جابه جایی و اثاث کشی در اوج خود قرار میگرد تعداد مراجعان این سایت نیز به شکل قابل توجهی بالا می رود اما در همین ایام اتفاقات عجیبی برای کاربران استفاده کننده از این پلتفرم رخ داده، اتفاقاتی که نشان از عدم هرگونه نظارت به آگهی ها و افرادی که آنها را منتشر می کنند دارد.

 در همین رابطه نصیر کرمی، دبیر اتحادیه صنف حمل و نقل کالای شهری تهران درباره  آگهی‌های باربری غیرواقعی سکوهای اینترنتی اظهار داشت: متاسفانه برخی سکوهای اینترنتی مانند دیوار، هویت آگهی‌دهندگان باربری را از لحاظ داشتن شناسه و پروانه اتحادیه، احراز هویت نمی‌کنند. 

وی افزود: همین باعث می‌شود که افراد غیر صلاحیت‌دار و کسانی که هیچ مجوزی از اتحادیه ندارند، در سکوهای اینترنتی آگهی ثبت کرده و از اعتماد مردم سو استفاده کنند. 

کرمی گفت: در برخی موارد اتباع خارجی با خرید هویت اجاره‌ای اقدام به انتشار آگهی غیرواقعی می‌کنند و با ورود به منازل مردم، مشکلاتی از قبیل زورگیری، اخاذی و دیگر مشکلات اخلاقی را ایجاد می‌کنند.

سیاست جدید پلتفرم دیوار 

چندی پیش شایعه‌هایی به گوش رسید که پلتفرم دیوار محدودیت‌های جدیدی برای کاربران درنظر گرفته که باعث می‌شود فرد با کد ملی خودش سالانه 20 آگهی رایگان ثبت کند و پس از اتمام سهمیه، ملزم به پرداخت هزینه است. همچنین، برای دسته‌بندی‌های خاصی مثل وسایل نقلیه و املاک تنها سه بار امکان درج رایگان وجود دارد. 

پیگیری‌های اکوایران از پلتفرم دیوار نشان می‌دهد که این خبر نادرست است. این پلتفرم توضیح داد که سهمیه آگهی‌های رایگان کاربران سالانه 75 آگهی در دسته‌بندی‌های مختلف است و استفاده 75 درصد از کاربران دیوار از این پلتفرم کاملا به صورت رایگان صورت می‌گیرد. علت آنکه مطرح شده که دیوار تنها 20 آگهی رایگان درنظر گرفته آن است که سهمیه رایگان آگهی وسیله شخصی 20 آگهی است. 

پیش از این، کاربران در هر دسته‌بندی دیوار میزان مشخصی آگهی رایگان به صورت ماهانه داشتند و در صورت تمام شدن سهمیه آن ماه باید تا ماه بعد برای استفاده مجدد منتظر می‌ماندند، اما اکنون دیوار این محدودیت را از میان برداشته است. همچنین این اقدام موجب جلوگیری از درج آگهی‌های تکراری در پلتفرم می‌شود. 

حال برخی از کاربران می‌گویند که با این تغییر اکنون کاربران شخصی که در مواقع خاصی (مثل اسباب‌کشی) نیاز به تعداد بیشتری از آگهی رایگان دارند، می‌توانند این سهمیه را به صورت یکجا یا در طول سال استفاده کنند.هرچند این اقدام شرایط را برای استفاده کاربران عادی مساعد کرده و امکان تفکیک کاربران شخصی و تجاری را فراهم می‌کند.