به گزارش اکوایران؛ وزیرآموزش و پرورش در گفتگوی ویژه تلویزیونی گفت: ۸۰ هزار معلم جدید از مهر امسال به جمع معلمان اضافه می‌شوند.

علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه مهم ترین اولویت وی این است که مهرماه امسال در فضایی آرام و پرنشاط آغاز شود از ورود 80 هزار معلم جدید خبر داد و گفت: علم آموزی و ارتقا سواد دانش آموزان از موضوعات مهمی است که نیاز به برنامه ریزی دارد و باید یک بازبینی دقیق درباره آن انجام شود تا نظام آموزش و پرورش کارآمدتر شود لذا باید زیرساخت و سواد مرتبط با هوش مصنوعی در مدارس شکل بگیرد تا فضای کلاس درس برای دانش آموزان خسته کننده نباشد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه قوانین بالادستی جایگاه ویژه ای در برنامه های آموزش و پرورش دارد گفت: مسئله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان میثاق، از دغدغه های مقام معظم رهبری و مردم محسوب می شود و مطالبه ای است که مردم از ما دارند .

ساماندهی رتبه بندی معلمان از موضوعات مهم دیگری بود که کاظمی به آن تاکید کرد و گفت : علاوه بر رتبه بندی تدوین آیین نامه ارتقاء هم در دستور کار قرار گرفته است. 

این سخنان در حالی مطرح شده که روز گذشته علیرضا کاظمی در همایش استانداران با وزیر کشور اعلام کرده بود با دو چالش بزرگ کمبود نیرو و فضای آموزشی و کمبود اعتبارات در نظام تعلیم و تربیت رو به روست. و بهترین راه برای کمبود نیروی انسانی را بازنشستگان معلم دانسته و اعلام کرد تا همین الان نزدیک به ۳۰ هزار نفر از معلمان بازنشسته برای استمرار خدمت ثبت نام کرده‌اند تا بتوانیم این فضا رو پوشش دهیم.