مرگ چهره‌های محبوبی که هر کدام حداقل برای بخشی از مردم عزیز و خاطره ساز بودند به این تلخی و سختی اضافه کرد.

 

قربانیان کرونا بین چهره های ورزشی و هنری

کرونا در سال ۹۹ چهره های سیاسی، فرهنگی و هنری زیادی را از ایرانی ها گرفت، چهره هایی که مرگ بعضی از آنها چنان شوکه کننده بود که هنو هم باورکردنی به نظر نمی رسد. در بین اهالی دنیای سیاست چهره های شناخته شده ای مثل محمد یزدی و فاطمه رهبر درگذشتند و از بین چهره های دانشگاهی فوت داوود فیرحی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران شاگردان و علاقه مندان به حوزه علوم سیاسی را داغدار کرد. در این بین فوت چهره های پیر و جوان عرصه سینما و ورزش با واکنش عمومی بیشتری همراه بود. خسرو سینایی یکی از اولین چهره های هنری بود که بر اثر ابتلا به کرونا در گذشت، او که کارگردان فیلم های سینمایی و مستند برجسته ای بود ۱۱ مرداد تسلیم کرونا شد. 

بعد از او نوبت به چنگیز جلیلوند رسید، دوبلوری که صدایش برای ایرانی ها بسیار بیشتر از چهره اش آشنا بود و اهالی سینما او را به نام آقای دوبله می شناختند.

 پرویز پور حسینی، بازیگر باسابقۀ سینما، تئاتر و تلویزیون هم یکی دیگر از این چهره ها بود او که در بیشتر از ۱۰۰ فیلم و سریال نقش آفرینی کرده بود در روز جمعه ۷ آذر در سن ۷۹ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت. کامپوزیا پرتوی قربانی دیگر کرونا بین اهالی سینما بود، مردی که شاید مردم عادی کمتر اسمش را شنیده باشند اما اسم فیلم هایی که داستانشان را او نوشته حتما به گوششان خورده است از کارهای قدیمی و نوستالژیک مثل گل پامچال گرفته تا من ترانه ۱۵ سال دارم.

علی اکبر عالمی هم یکی از کارگردان های قدیمی بود اما بیشتر با مجری گری بین ایرانی ها شناخته میشد، او ۲۲ مهر از کرونا شکست خورد در حالی که مشغول ساختن یک مستند بود.

داغ آخرین قربانیان کرونا بین چهره های ورزشی و هنری هنوز هم تازه است. مرگ مهرداد میناوند و علی انصاریان از چند جهت برای مردم ایران باورنکردنی و غم انگیز بود، از جوانی آنها گرفته تا خاطرات شیرینی که در مستطیل سبز رقم زده بودند و البته رفاقتی که تا آخرین روزها کنار هم داشتند و به فاصله چند روز از دنیا رفتند تا این رفاقت ابدی شود. مرگ این دو نفر غیر از ابعاد تراژیک، درس های زیادی هم برای مردم داشت، از اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از حضور در دورهمی ها گرفته تا مراجعه زودهنگان به پزشک و شروع اقدامات درمانی. حالا سال ۹۹ تمام شده اما کرونا هنوز با ماست و معلوم نیست چند داغ دیگر قرار است بر دل جامعه ایرانی بنشیند.