مصرف دارو در ایران 5 برابر برخی کشورهاست
بابک رضازاده، نایبرئیس دوم کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره برنامههای مجلس در حوزه بهداشت و درمان برای سال آینده گفت: در کمیسیون بهداشت بارها درباره وضعیت دارو و بیمه بحث شده است. واقعیت این است که علاوه بر مشکلات تأمین، با مسئله مصرف نامناسب دارو نیز روبهرو هستیم؛ بهگونهای که در برخی اقلام، میزان مصرف ما چند برابر میانگین جهانی است. این ناترازی باید مدیریت شود و فرهنگ مصرف دارو نیز اصلاح شود، چراکه در بسیاری از خانهها داروهای مصرفنشده وجود دارد.