به گزارش اکوایران، درآمد شرکت هوآوی در سال 2023 با رشد 9 درصدی همراه شده تا این شرکت به عنوان موتور تکنولوژی چین، رقبایی مانند شرکت اپل را به چالش بکشد.

به نوشته بلومبرگ، همزمان با افزایش تحریم‌های آمریکا علیه بخش فناوری چین بویژه در بخش تولید ریزتراشه‌های پیشرفته، این شرکت توانسته در حوزه ریزتراشه‌ها به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان فروش هوآوی به بیش از 700 میلیارد یوآن (98/7 میلیارد دلار) افزایش پیدا کرده که سریع‌ترین سرعت رشد فروش این شرکت در سال‌های اخیر است؛ موفقیتی که به لطف افزایش فروش تلفن‌های هوشمند و تجهیزات مرتبط با فناوری 5G حاصل شده است.

همچنین بر اساس یک مبنای سه‌ماهه و طبق برآوردهای بلومبرگ، درآمد این شرکت چینی با رشد 27 درصدی همراه شده و به دست‌کم 243/4 میلیارد یوآن افزایش پیدا کرده است. این یک افزایش چشمگیر نسبت به سه‌ماهه سوم 2023 محسوب می‌شود که درآمد هوآوی با رشد اندکی همراه بود.

این شرکت فناوری در سال 2023 و به دنبال عرضه یک موبایل هوشمند که دارای تکنولوژی پیشرفته پردازشگر 7 نانومتری کرین بود،‌ شهرت بیشتری به دست آورد. پیشرفت هوآوی در زمینه پردازشگرها باعث ایجاد این بحث در داخل آمریکا شده که آیا محدودیت‌های ایالات متحده بر بخش فناوری چین با شکست مواجه شده است یا خیر.

پس از آنکه آمریکا در سال 2019 شرکت هوآوی را از دسترسی به تأمین‌کنندگان خارجی محروم کرد،‌ این شرکت یک بار دیگر در حال تبدیل شدن به بازیگری مهم در بازار گوشی‌های هوشمند است.

از سال 2019 که هوآوی در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت، این شرکت از یک حمایت داخلی قابل توجه برخوردار شده است. به‌طور مثال، اپراتورهای مخابراتی دولتی چین قراردادهای سودآوری را در زمینه 5G و رایانش ابری به هوآوی اعطا کردند.

تلفن همراه هوشمند این شرکت موسوم به «مِیت 60 پرو» (Mate 60 Pro) توانسته از زمان عرضه در آگوست 2023،‌ از نظر سهم بازار بر تلفن همراه آیفون 15 اپل غلبه کند. این شرکت موفق چینی همچنین موفقیت‌های قابل توجهی در زمینه ریزتراشه‌ها به دست آورده که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، به سختی در تلاش بود آن را محدود کند.

هوآوی که به طور سنتی پیشرو در تجهیزات شبکه و تلفن‌های هوشمند است، در حال ایجاد شبکه‌ای از کارخانه‌های تولید تراشه است و حدود 30 میلیارد دلار بودجه از دولت و شهر خود یعنی شنژن دریافت می‌کند.