به گزارش اکوایران، یک مقام رسمی ایالات متحده روز سه شنبه ادعا کرد هر کسی که به معامله تجاری با جمهوری اسلامی ایران فکر می‌کند باید از خطر بالقوه تحریم‌های ایالات متحده آگاه باشد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر رئیس جمهور ایران به پاکستان گفت: «فقط اجازه دهید به طور کلی بگویم، ما به هر کسی که قصد معامله تجاری با ایران را دارد توصیه می‌کنیم که از خطر بالقوه تحریم‌ها آگاه باشد.»

به گزارش بیزنس استاندارد، در جریان این سفر، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران هشت تفاهم نامه (یادداشت تفاهم) امضا کردند و همچنین توافق کردند که تجارت دوجانبه را به 10 میلیارد دلار افزایش دهند.

در اوایل این هفته، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه تامین کنندگان برنامه موشک‌های بالستیک پاکستان، از جمله سه شرکت از چین، اعمال کرد.

پاتل گفن: «تحریم‌ها به این دلیل اعمال شد که اینها موسساتی بودند که سلاح‌های کشتار جمعی و وسایل ارسال آنها را گسترش می‌دادند. اینها نهادهایی بودند که در جمهوری خلق چین، در بلاروس مستقر بودند و ما شاهد بودیم که تجهیزات و سایر اقلام کاربردی در برنامه موشک‌های بالستیک پاکستان را تهیه کرده‌اند.»

اواضافه کرد: «این تحریم‌ها به دنبال تعیین سه نهاد در جمهوری خلق چین در 23 اکتبر وضع شده است که برای تامین برنامه موشکی پاکستان کار کرده‌اند. ما به اقدام علیه شبکه‌های گسترش و فعالیت‌های مربوط به خرید سلاح‌های کشتار جمعی، در هر کجا که ممکن است رخ دهد، ادامه خواهیم داد.»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم‌چنین گزارش در خصوص از سرگیری مذاکرات برای احیای برجام را رد کرد. پاتل در جریان این کنفرانس خبری و در پاسخ به پرسشی در این خصوص گفت: «من در مورد راه‌های ارتباط خود با ایران ابراز نظر نمی‌کنم، اما می‌بایست بگویم ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در نیویورک یا هر جای دیگری در مورد برجام نیستیم».