به گزارش اکوایران، در یک مصاحبه خبری بین کیتکونیوز و لری مک‌دونالد، بنیان‌گذار گزارش Bear Traps، تحلیل‌هایی در خصوص بدهی ایالات متحده و نرخ تورم هدف آمریکا مطرح شد.

بر اساس گزارشی از کیتکو نیوز، مک‌دونالد عنوان کرد که با نزدیک شدن بدهی ملی به 35 تریلیون دلار، تنها دو راه برای خروج از این وضعیت وجود دارد. راه اول ورشکستگی و نکول از بدهی‌ها است و راه دوم چاپ پول بیشتر برای پرداخت بدهی‌ها است.

به اعتقاد لری مک‌دونالد تنها راه برای رهایی از این نوع حفره بدهی این است که تورم را بالاتر از نرخ بهره نگه دارید تا به این ترتیب از بدهی درآمدزایی کنید. به همین دلیل است که فدرال رزرو به یک هدف تورمی بسیار بالاتر نیاز دارد.

آشفته‌ حالی بازار کار جوانان/ شهرنشینان کمتر در تله بیکاری گرفتار شدند

مک دونالد اشاره کرد که برای مهار تورم به 2 درصد، فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، اما نمی‌تواند بدون ایجاد یک بحران مالی مشابه سال 2008 این کار را انجام دهد. فدرال رزرو باید هدف تورم 2 درصدی خود را افزایش دهد و نرخ ها را 150 واحد پایه دیگر افزایش دهد. اما اگر نرخ ها را از اینجا بالا ببرید، خیلی سریع بحران مالی بسیار بدتر از لمان را ایجاد خواهید کرد.

فدرال رزرو برای جلوگیری از فروپاشی بانکی و رکود بی‌رحمانه باید نرخ بهره را کاهش دهد. با این حال، ابتدا باید هدف غیر قابل دستیابی 2 درصدی تورم را افزایش دهد. فدرال رزرو انتشار اوراق سفید و همکاری با سایر بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان را آغاز خواهد کرد تا این موضوع را در یک محیط گروهی مطرح کند.

بحث تغییر تورم می تواند همانند همیشه در همایش سیاست اقتصادی جکسون هول که هر ساله در پایان تابستان برگزار می شود، آغاز شود. اگر سوراخ بدهی 35 تریلیون دارید، به نرخ های بهره کمتر از نرخ تورم نیاز دارید، جایی که در حال از بین بردن بدهی با تورم هستید. مک دونالد همچنین وضعیت بخش بانکی ایالات متحده را مورد ارزیابی قرار داد و نسبت به نزدیک شدن چرخه خرید و فروش گسترده هشدار داد.

به گفتهٔ مک‌دونالد، آمریکا در جهان تورم پایدار قرار دارد؛ جایی که همهٔ کلاس‌های دارایی با تغییرات قیمت‌گذاری ناگهان، به عنوان سرمایهٔ فقط به سمت دارایی‌های سخت فرار می‌کنند.

لحظه‌ای که فدرال رزرو قصد خود را نشان دهد، این چالش به خلق چشم‌انداز بسیار مثبت برای دارایی‌های سخت می‌رسد. بازار صعودی کالا بر چشم انداز مالی مسلط خواهد شد و چندین فلز به سمت روندی صعودی و قابل توجه حرکت می‌کنند.مک دونالد پیش بینی می کند طلا در 12 تا 18 ماه آینده به 3000 تا 3500 دلار در هر اونس برسد.

قدرت دلار افزایش پیدا می‌کند؟