به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ، روز سه‌شنبه گروهی از کارمندان بازی‌های ویدئویی اکتیویژن در بوستون گفتند که در حال سازماندهی اتحادیه‌ای با کارکنان بخش ارتباطات در سراسر آمریکا هستند.

بر اساس بیانیه‌ای، واحد ۵۷ نفری طبقه کارگری که برای نمایندگی اتحادیه ثبت‌نام کرده است، شامل طراحان، انیماتورها، مهندسان، تولیدکنندگان و کارگران تضمین کیفیت است. در صورت موفقیت، این اولین اتحادیه بازی در اکتیویژن خواهد بود که شامل کارمندانی خارج از بخش تضمین کیفیت این شرکت است؛ بخش تضمین کیفیت، بازی‌های ویدیویی را از نظر اشکالات و عملکرد آزمایش می‌کنند و به طور گسترده در سراسر صنعت دستمزد کمتری دریافت می‌کنند.

اکتیویژن مستقر در کالیفرنیا، اتحادیه کارگری و ۱۰۰ عضو آن را در ژوئن ۲۰۲۲ خریداری کرد تا به حق رأی خود در بازی وارکرفت خود کمک کند. تشکیل این اتحادیه در واقع سومین تلاش در سال جاری است.

داستین یوست، مهندس نرم‌افزار اتحادیه، در ایمیلی گفت: اوایل امسال، وقتی شنیدیم که اکتیویژن قصد دارد اتحادیه را تصاحب کند، شروع کردیم به بحث در مورد اینکه چگونه می‌توانیم از فرهنگ بزرگی که در اینجا ایجاد کرده‌ایم محافظت کنیم. با تشکیل اتحادیه و مذاکره برای یک قرارداد، می‌توانیم مطمئن شویم که می‌توانیم بهترین کار خود را انجام دهیم و تجربیات نوآورانه‌ای را در مرز توسعه بازی ایجاد کنیم.

یکی از سخنگویان اکتیویژن گفت که این شرکت برای کمک‌هایی که تیم بااستعداد پرولتاریا از زمان پیوستن به شرکت ما در تابستان امسال انجام داده است، ارزش قائل است. ما درخواست آن‌ها را شنیدیم و در روزهای آینده به هیئت ملی روابط کار پاسخ عمومی رسمی انتقال خواهیم داد.

شرکت مایکروسافت به دنبال خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار است و گفته است نسبت به تصمیم‌گیری در مورد ایجاد اتحادیه بی‌طرف خواهد ماند.

سخنگوی مایکروسافت گفت این تلاش نمونه‌ای از رعایت اصول در کار ماست. ما متعهد به ارائه فرصتی برای کارمندان برای انتخاب آزادانه و منصفانه در مورد نمایندگی محل کار خود هستیم.