خودروسازی سایپا عرضه پنج محصول خود را در راستای قانون مصوب مجلس درباره حمایت از خانواده و جوانی  را آغاز کرد.

در این طرح فروش مادرانی که دارای دو فرزند و بیشتر هستند می توانند ثبت نام کنند.

خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص برای این طرح پیش فروش، شاهین، کوییک S ، کوییک R با گیربکس معمولی، کوییک معمولی و ساینا S  را در نظر گرفته است.

متقاضیان شاهین برای این خودرو باید حدود 172 میلیون تومان به حساب سایپا واریز کنند. کوییک S نیز با پیش پرداختی حدود 91 میلیون تومان در دسترس مشتریان قرار دارد. منتخبان این طرح پیش فروش برای کوییک R با گیربکس معمولی باید حساب خود را به میزانی در حدود 88 میلیون تومان شارژ کنند. کوییک معمولی و ساینا S نیز به ترتیب با پیش پرداخت های در حدود 83 میلیون تومان و 83 میلیون و 800 هزار تومان در دسترس متقاضیان قرار دارند.

اولین طرح پیش فروش سایپا در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه مجلس، از ساعت 8 صبح فردا پنج شنبه 12 اسفندماه سال جاری به مدت دو روز آغاز خواهد شد.

آن طور که در اطلاعیه سایپا آمده زمان تحویل این خودروها از مردادماه سال آینده آغاز خواهد شد و متقاضیان می توانند از طریق سایت https://saipa.iranecar.com  در پیش فروش یکساله ثبت نام کنند.

سایپایی ها اعلام کردند اگر تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه بیش از ظرفیت فروش باشد، منتخبان نهایی پس از برگزاری قرعه کشی انتخاب خواهند شد. اما اگر تعداد متقاضیان مطابق با تعداد مورد نظر سایپا برابر باشد برای تمامی مادران مشمول که شرایط آنها به تائید سازمان های ذیربط برسند، امکان ثبت نام نهایی و واریز وجه ( برای یک خودرو) میسر می شود.

فهرست نهایی منتخبان این طرح، چه از مسیر قرعه کشی و چه بدون برگزاری قرعه کشی، از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ظرف مدت 3 روز اعلام خواهد شد. چنانچه قرعه کشی برگزار شود منتخبان این طرح فروش باید ظرف مدت 3 روز نسبت به  واریز وجه پیش پرداخت اعلام شده، اقدام کنند.

با توجه به زمان تصویب این قانون در  19 آبان ماه در مجلس، تنها مادرانی می توانند در این طرح فروش شرکت کنند که فرزند دوم آنها از تاریخ 19 آبان ماه سال جاری به بعد متولد شده باشد.

در حال حاضر ایران خودرو در راستای همین مصوبه مجلس طرح فروش فوق العاده خود را برای چهار محصول پژو پارس، پژو پارس با موتور TU5، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای(پانوراما)، دنا پلاس با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک با موعد تحویل سه ماهه از سه شنبه 10 اسفندماه 1400 آغاز و متقاضیان واجد شرایط می توانند تا پایان فردا پنجشنبه 12 اسفندماه با مراجع به سایت ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.