به گزارش اکوایران به نقل از ایسنا؛ محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهوری، در جمع نخبگان و اعضای جامعه مدنی استان اصفهان تأکید کرد که برای ساختن آینده، ایجاد امید ضروری است اما این امید نباید با دروغ گفتن همراه باشد.

او با اشاره به مسئولیت‌های گذشته خود، بیان کرد که در معاونت راهبردی به اشتباهات دولت اذعان دارند و همه پاسخ‌ها در اختیار دولت نیست.

اتاق فکرهای استانی؛ پل ارتباطی دولت و جامعه مدنی

  •  نقش اتاق‌های فکر استانی به‌عنوان حلقه وصل دولت و جامعه مدنی است . طبق حکم رئیس‌جمهور، معاونت راهبردی موظف است ارتباط بین دولت و جامعه مدنی را برقرار کند و اتاق‌های فکر استانی این وظیفه را در استان‌ها به عهده دارند.

حمایت از استاندار جدید اصفهان

  •  این استاندار نماینده دولت است و نباید او را وابسته به یک قشر خاص دانست. ظریف با تأکید بر اهمیت همکاری با استاندار جدید، او را فردی توصیف کرد که از نزدیک با دولت و سیاست‌های آن هماهنگ است.

نیاز به گفت‌وگو درباره مفهوم وفاق

  • درباره وفاق ملی و همبستگی بین گروه‌های مختلف، باید گفت‌وگوهای بیشتری صورت گیرد. همه گروه‌ها باید عادت کنند یکدیگر را تحمل کنند و با هم همکاری داشته باشند، حتی با گروه‌هایی که مخالف هستند.

ضرورت تعامل با همه گروه‌ها

  • حتی گروه‌های مخالف مانند جبهه پایداری، که خواهان عزل یا محاکمه من هستند، جزئی از کشور هستند و باید با آن‌ها تعامل کرد.وفاق ملی و همکاری همه گروه‌ها برای پیشبرد امور کشور بسیار اهمیت دارد.

امید، نه با دروغ بلکه با واقع‌گرایی

  •  ایجاد امید در جامعه، به‌ویژه برای جلوگیری از مهاجرت جوانان، حائز اهمیت است که این امید باید بر پایه واقعیت باشد، نه آرزو و دروغ. باید با واقعیت‌های موجود زندگی کنیم و جلوی کسانی که مانع پیشرفت و آینده کشور می‌شوند، کوتاه نیاییم.

تاکید ظریف بر تعامل با جبهه های مخالف در پی سخنان اخیر حمید رسایی، نماینده مجلس منتشر شد .وی در تذکری شفاهی اظهار کرده بود پزشکیان، برخلاف قانون، ظریف را با وجود تابعیت آمریکایی فرزندش به عنوان معاون خود منصوب کرده است. رسایی از پزشکیان خواست قبل از ارجاع موضوع به قوه قضاییه، قانون را اجرا کند تا رابطه مجلس و دولت دچار تنش نشود.