به گزارش اکوایران، مراکش که به استراحت‌گاه‌های ساحلی و شهرهای باستانی خود شهرت دارد‌، فرصت طلایی میزبانی همزمان جام جهانی فوتبال در سال 2030 را به عنوان یک اهرم کمکی برای افزایش 80 درصدی تعداد گردشگران این کشور می‌بیند.

براساس گزارش بلومبرگ، مقامات مراکشی تصمیم دارند تا سال 2030، حداقل یک میلیون گردشگر در هر سال به میزان کلی توریست‌های این کشور اضافه کنند و آمار کلی گردشگران را به 26 میلیون نفر برسانند. تعداد کل گردشگرانی که در سال 2023 از مراکش بازدید کردند 14 و نیم میلیون نفر اعلام شده است.

این برنامه برای اقتصاد مراکش اهمیت زیادی دارد؛ این کشور هنوز نتوانسته به‌طور کامل از تبعات زمین‌لرزه قدرتمند سال گذشته میلادی رها شود. مراکش همچنین به دنبال جذب وجوه جدید از طریق مشوق‌های سرمایه‌گذاری است.

این کشور آفریقایی به همراه اسپانیا و پرتغال میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2030 است و این اتفاق را یک فرصت طلایی برای توسعه بخش گردشگری خود می‌بیند.

مراکش در سال گذشته میلادی فرآیند افزایش تعداد پروازهای بین‌المللی به این کشور را آغاز کرد تا بتواند گردشگران بیشتری را جذب کند. مقامات مراکشی همچنین با شرکت هواپیمایی «رایان‌اِیر» قراردادی امضا کردند که انتظار می‌رود به موجب آن، تعداد کل توریست‌هایی که توسط این شرکت ایرلندی وارد مراکش می‌شوند تا سال 2027 از مرز 10 میلیون نفر عبور کند.

علاوه بر این، میزبان جهام جهانی 2030 در حال همکاری با سایر شرکت‌های هواپیمایی است تا بتواند به هدف رشد بخش گردشگری خود تا سال 2030 دست پیدا کند.

مسئولان مراکشی پیش از برگزاری جام ملت‌های آفریقا در سال 2025 و همچنین جام جهانی 2030 به دنبال افزایش ظرفیت هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها هستند. این کشور برای رسیدن به آمادگی در جهت میزبانی جام جهانی به 150 هزار تخت بیشتر نیاز دارد که می‌تواند این مسئله را از طریق ارتقای ظرفیت هتل‌‌های فعلی یا ساخت هتل‌های جدید برطرف کند.

از سوی دیگر،‌ یک برنامه سرمایه‌گذاری که در اواخر سال 2022 اجرایی شد، توجه سرمایه‌گذارانی که پیش از این مراکش را به عنوان گزینه انتقال سرمایه در نظر نمی‌گرفتند، جلب کرده است. به غیر از این، مراکش برای جذاب‌تر شدن گزینه‌ها برای گردشگران، قصد دارد 14 پروژه گردشگری مهم را کلید بزند که از جمله آن‌ها می‌توان به توسعه شهر بازی‌، ایجاد مکان‌هایی برای بالن‌سواری و توسعه اقامت‌گاه‌ در پارک‌های ملی این کشور اشاره کرد.