به گزارش اکوایران، کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات آمریکا بخش‌هایی از برنامه اقتصادی خود را اعلام کرد که شامل بخشش‌های مالیاتی جدید برای خانواده‌ها و خریداران خانه و سرکوب افزایش قیمت‌ها بود، درحالی که تلاش می‌کند رای دهندگان را متقاعد کند که می‌تواند با بحران هزینه‌های زندگی مقابله کند.

به نوشته فایننشیال تایمز، هریس در سخنرانی که در کارولینای شمالی برنامه‌های اقتصادی خود را اعلام کرد؛ ایالتی که رقیب جمهوری خواه او، دونالد ترامپ اویل این هفته درباره سیاست اقتصادی خود صحبت کرده بود.

ترامپ و هریس درحالی برای بدست آوردن رای رقابت می‌کنند که تا انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تنها بیش از 80 روز باقی مانده است. نامزد حزب دموکرات از تورم انتقاد کرد درحالی متعهد شد هزینه‌های سوخت و مسکن را کاهش دهد و برنامه اقتصادی حمایت گرایانه خود را تنظیم کند.

هریس گفت که در صورت پیروزی در انتخابات روی  ایجاد فرصت‌هایی برای قشر متوسط تمرکز می‌کند که امنیت اقتصادی، ثبات و عزت آنها را افزایش می‌دهد. او همچنین اعلام کرد که برنامه‌های اقتصادی بیشتری را در هفته آینده مشخص خواهد کرد ولی در این سخنرانی روی پیشنهادات خود برای کاهش هزینه‌های زندگی تمرکز کرد.

مهم‌ترین پیشنهاد هریس اما شامل 6 هزار دلار اعتبار مالیاتی برای خانواده‌های دارای فرزند تازه متولد شده، افزایش اعتبار موجود برای خانواده‌های با فرزند بزرگ‌تر به 3600 دلار و تا 25 هزار دلار حمایت پیش پرداخت خانه برای خریداران خانه اولی بود.

کامالا هریس، که ماه گذشته به عنوان کاندیدای حزب دموکرات جانشین جو بایدن شد، در برخی نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ پیشی گرفته است ولی برای ارائه برنامه اقتصادی خود تحت فشار بوده است. جو بایدن تلاش کرد تا آمریکایی‌ها را قانع کند برنامه‌هایی برای فرونشاندن تورم دارد؛ تورمی که در سال 2022 به بالاترین حد چند دهه اخیر رسید، اما از آن زمان به بعد کاهش یافته است.

برنامه هریس برای اقتصادی‌تر کردن مسکن برای آمریکایی‌ها همچنین شامل هدفگذاری ساخت 3 میلیون واحد مسکونی در طول 4 سال است.

او همچنین متعهد شد تا افزایش قیمت غذا و خواروبار را مهار کند که برای جلوگیری از کسب «سود ناعادلانه شرکت ها» طراحی شده است و پیشنهاد اعطای قدرت به کمیسیون تجارت و دادستان‌های ایالتی برای مجازات شرکت‌هایی که رعایت نمی کنند مطرح کرد.

هریس و ترامپ در روزهای اخیر درباره اینکه چه کسی بهتر می‌تواند اقتصاد ایالات متحده را هدایت کند به یکدیگر حمله کردند. ترامپ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه نیوجرسی هریس را به عنوان «لیبرال تندروی کالیفرنیا که اقتصاد، مرزها و جهان را می‌شکند» متهم کرد، و کمپین او نیز روز گذشته گفت که «رفیق کامالا» با پیشنهاد اصلاح قیمت‌ها برای کالاهای مصرفی کاملا کمونیست شده است.

هریس همچنین تلاش کرد که تفاوت‌ها میان برنامه خود و ترامپ را مشخص کند؛ از جمله وعده ترامپ برای تمدید بخشش‌های مالیاتی سال 2017  برای شرکت‌ها و افراد ثروتمند با برنامه مالیاتی خودش.

ترامپ مدت‌هاست که درباره مسائل اقتصادی از نگاه رای دهندگان از یک مزیت برخوردار است. ولی تازه‌ترین نظرسنجی FT Michigan Ross نشان داد که رای دهندگان درباره مسائل اقتصادی 42 درصد از هریس و 41 درصد از ترامپ حمایت کردند.

«شاخص اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان» که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که اعتماد در میان دموکرات‌ها پس از اینکه هریس جایگزین بایدن در صدر فهرست ریاست‌جمهوری شد، ۶ درصد و در میان مستقل‌ها ۳ درصد افزایش یافته است. اعتماد در میان جمهوریخواهان اما در مدت مشابه 5 درصد کاهش یافته است.