به گزارش اکوایران، اقتصاددانان گروه گلدمن ساکس با استناد به تازه‌ترین داده‌های خرده فروشی و مطالبات بیکاری، احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده در سال آینده را از 25 درصد به 20 درصد کاهش دادند.

به نوشته بلومبرگ، اقتصاددانان گلدمن ساکس به رهبری یان هاتزیوس در گزارشی به مشتریان نوشتند: در صورتی که گزارش بازار کار آگوست که در 6 سپتامبر منتشر می‌شود خوب باشد احتمال رکود به 15 درصد کاهش خواهد یافت.

انبوهی از داده‌ها که تاب آوری اقتصادی ایالات متحده را نشان می‌دهد سهام را به سمت ثبت بهترین هفته خود در سال 2024 سوق داد و خریداران پس از افت اخیر دوباره به بازار وارد شدند.

ارزش خرده فروشی ایالات متحده در ماه جولای به بیشترین میزان خود از اوایل 2023 افزایش یافته است. و ارقام جداگانه‌ای نیز نشان دادند که درخواست ها برای مزایای بیکاری در هفته گذشته کمترین میزان در یک ماه و نیم گذشته بوده است.

اقتصاددانان گلدمن همچنین اعلام کردند که اکنون اطمینان بیشتری دارند که فدرال رزرو در نشست ماه آینده خود نرخ های بهره را 0.25 درصد کاهش خواهد داد، گرچه به عقیده آنها یک شگفتی دیگر از کاهش مشاغل در بازار کار میتواند باعث حرکت 0.5 درصدی از سوی این نهاد شود.