بر اساس گزارش بلومبرگ؛ حزب کمونیست چین هیچ تغییری در سیاست ها و محدودیت های کووید اعمال نکرد و چین همچنان بر سیاست های کوید صفر اصرار دارد. اقتصاد چین از سیاست های محدودکننده کرونایی آسیب دیده است و پس از عدم تغییر این سیاست ها ارزش یوان در برابر دلار با شتاب بیشتری کاهش یافت و ارزش هر دلار در شانگهای با کاهش ۶ دهم درصدی به ۷.۳۰۷۶ یوان رسید.

یوان به ضعیف ترین حالت خود از سال ۲۰۰۷ سقوط کرده ، در شرایطی که ایالات متحده به دنبال افزایش نرخ بهره و تقویت دلار است، چین نرخ بهره را افزایش نداده و بانک ها را مکلف به حمایت از سازندگان املاک و تولیدکنندگان کرده است. در این شرایط به نظر می رسد که بانک خلق چین مخالف کاهش ارزش یوان نیست و اجازه می دهد ارزش یوان در برابر دلار به کاهش خود ادامه دهد.

افزایش تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو باعث افزایش شکاف بازدهی اوراق چین و آمریکا شده و می تواند منجر به بدتر شدن جریان خروجی شود.

تامی ژی رییس تحقیقات شرکت بانکداری در خارج از چین گفت ریسک انتظارات رشد کرده و همچنین نگرانی ها در مورد خروج سرمایه افزایش پیدا کرده است.

در این شرایط بانک مرکزی چین سیاستی را تنظیم کرد تا شرکت ها راحت تر بتوانند از خارج از کشور تامین مالی کنند و ورود سرمایه بیشتری را فراهم کنند. سیاست گذاران همچنین با ابزار مشتقه معامله کوتاه مدت یوان را گرانتر کرده اند و به افزایش نقدینگی ارز خارجی اضافه کرده است.