به گزارش اکوایران، در زمستان سال 1401 شاغلان، بخش کشاورزی و صنعت را پس زدند.

بر اساس گزارشی که مرکز آمار از جریان نیروی کار از زمستان 1400 به زمستان 1401 منتشر کرده، جابجایی‌های نیروی کار با استفاده از الگوی چرخشی بررسی شده است.

آمارهای جریان، همه آمارهای ورودی و خروجی نیروی کار و تغییر وضعیت نیروی کار افراد بین دو دوره را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان تغییر اشتغال، شغل‌های ایجاد شده و شغل‌های از بین رفته را محاسبه کرد.

مشاغل خدماتی، شغل خود را رها نکردند

آمار جریان جمعیت شاغل 15 سال و بیشتر در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی از زمستان 1400 به زمستان 1401 نشان می‌دهد ماندگاری اشتغال در بخش خدمات با میزان 91.1 درصد دارای بالاترین مقدار را داشته و شاغلان بخش خدمات تمایل کمتری به جابه‌جایی و فعالیت در بخش دیگری داشته‌اند.

طی دوره مورد اشاره 6.5 درصد شاغلان بخش کشاورزی و 11.5 درصد شاغلان بخش صنعتی وارد بخش خدماتی شده و در این بخش مشغول به کار شده‌اند.

11111

در مجموع بیشترین درصد انتقال شاغلان طی دوره یاد شده از بخش صنعت به بخش خدمات رقم خورده است. همچنین بازار کاری که کمترین استقبال از آن شده بخش کشاورزی است، به طوری که تنها حدود یک درصد از شاغلان بخش خدمات و 2.5 درصد از شاغلان بخش صنعت حاضر به تغییر شغل خود در بخش کشاورزی شده‌اند.

در بخش کشاورزی معادل 5.5 درصد شاغلان به بخش صنعت و 6.5 درصد شاغلان نیز به بخش خدمات وارد شده‌اند.