به گزارش اکوایران، سه نامزد فدرال رزرو، که دو نفرشان از سیاستگذاران فعلی بانک مرکزی هستند، گفته‌اند که در صورت تأیید بانک مرکزی، مقابله با تورم ایالات متحده اولویت اصلی آنها خواهد بود.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، فیلیپ جفرسون - که از سوی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به سمت نیابت فدرال رزرو انتخاب شد - در اظهاراتی که در جلسه استماع تأییدیه خود در روز چهارشنبه - که در مقابل کمیته بانکی سنا ارائه می‌شود - عنوان کرده، گفت که اقتصاد با چالش‌های متعددی از جمله تورم و استرس در بخش بانکی مواجه است.

او در بیانیه آغازین خود که روز سه‌شنبه منتشر کرد، گفت: «تورم شروع به کاهش کرده است و من همچنان بر بازگشت آن به هدف 2 درصدی خود متمرکز هستم.»

«آدریانا کوگلر» هم که اوایل سال جاری توسط بایدن و برای پر کردن جای خالی باقی‌مانده از کنار رفتن «لائل برینارد» معرفی شد، اظهارات جفرسون را تکرار کرد و گفت که بازگشت تورم به آن سطح، مهم است.

کوگلر در بیانیه افتتاحیه خود که توسط بانکداری سنا منتشر شد، گفت: «در صورت تأیید، من عمیقاً به تنظیم سیاست پولی برای کاهش تورم و ارتقای حداکثر اشتغال و تقویت انعطاف‌پذیری بخش مالی برای حمایت از ایجاد شغل و رشد اقتصادی متعهد هستم.»

لیزا کوک هم که برای یک دوره 14 ساله جدید نامزد شده است، گفت: «تا زمانی که کار ما به پایان برسد، روی تورم متمرکز خواهیم بود.»

کوک در اظهارات خود با اشاره به کمیته بازار آزاد فدرال، گفت: «اقتصاد آمریکا در مقطع حساسی قرار دارد و ضروری است که در صورت نیاز، برای بازگرداندن تورم به هدف تورم ۲ درصدی عمل شود.»

کمیته بانکداری سنا روز چهارشنبه جلسه استماع مشترکی را برای بررسی نامزدی جفرسون، کوک و کوگلر، برگزار خواهد کرد.

تمرکز بر تورم

سیاستگذاران فدرال رزرو کاهش تورم را - که سال گذشته به بالاترین نرخ در 40 سال گذشته رسید - به هدف 2 درصدی خود برمی‌گردانند. آن‌ها در 15 ماه گذشته نرخ بهره را به شدت افزایش دادند، اما در نشست هفته گذشته، نرخ بهره را در محدوده 5 تا 5.25 درصد بدون تغییر باقی گذاشتند تا بهتر ارزیابی کنند که چگونه انقباض آنها بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد.

انتظار می‌رود جفرسون آرای هر دو حزب سیاسی را به دست بیاورد. او در سال گذشته با حمایت گسترده دو حزبی برای سمت فعلی خود تأیید شد. جمهوری‌خواهان ممکن است دوباره شایستگی‌های کوک و موضع کوگلر درباره مبارزه با تورم را زیر سوال ببرند.

کوگلر دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است و به عنوان اقتصاددان ارشد در وزارت کار دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خدمت کرده است. این امر، همراه با تجربه گسترده تحقیقاتی او در بازار کار، ممکن است سؤالاتی را از سوی جمهوری‌خواهان ایجاد کند؛ پرسش‌هایی در باب تعهد او به موضوع تورم در مأموریت فدرال رزرو، آن هم با در نظر گرفتن ماموریت دیگر، یعنی ایجاد حداکثر اشتغال.