به گزارش اکوایران، ارزش یورو در روز سه‌شنبه (7 آبان) برای نخستین‌بار از ماه آگوست به 1/10 دلار رسید زیرا روند نزولی دلار آمریکا ادامه دارد.

به نوشته بلومبرگ، ارزش یورو در روز سه‌شنبه 0/5 درصد بالاتر بود که چهارمین دور متوالی افزایش قیمت این ارز محسوب می‌شود. این اتفاق در حالی رخ داده که شاخص لحظه‌ای دلار بلومبرگ با بیشترین کاهش ماهانه خود در یک سال اخیر مواجه شده است و بازارها پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ بهره را به پایان رسانده است.

پس از نزدیک شدن به برابری با دلار آمریکا در اوایل اکتبر، یورو توانسته قیمت خود را از کف 1/05 افزایش دهد و 5 درصد رشد داشته باشد. با این حال، شرکت‌هایی مانند جی‌پی مورگان هشدار داده‌اند که هنوز بسیار زود است که به پیش‌بینی ادامه روند نزولی دلار بپردازیم و از این رو، یورو در معرض خطر از دست دادن رشد ارزش اخیر خود است.

یورو

از سوی دیگر، بحث‌ها پیرامون نرخ بهره و تضعیف دلار همچنان ادامه دارد و در این میان بازارها انتظار دارند فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا، نرخ بهره را در سال آینده میلادی حدود یک درصد کاهش دهند.

کریستوفر والر یکی از اعضای شورای حکام بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده: «از این موضوع اطمینان زیادی دارم که سیاست نرخ بهره فدرال رزرو در حال حاضر به اندازه کافی بالا است تا بتواند تورم را کاهش دهد و به هدف 2 درصدی بانک مرکزی برساند و همین امر می‌تواند بازده اوراق قرضه دولتی و شاخص دلار را با کاهش بیشتری همراه کند».

الگوهای فصلی نیز نشان می‌دهد که شاخص دلار معمولا در دوره پایان سال با کاهش همراه می‌شود. از سال 2005، شاخص دلار بلومبرگ در ماه دسامبر به طور متوسط 0/4 درصد کاهش پیدا می‌کند و این اتفاق در طول یک دهه گذشته، برجسته‌تر شده است چراکه ارزش دلار به طور متوسط با کاهش 0/6 درصدی همراه می‌شود و ماه آخر سال را به بدترین ماه از نظر عملکرد دلار تبدیل می‌کند.