به گزارش اکوایران، بر اساس ارقام اداره آمار کار که در روز جمعه منتشر شد، شاخص هزینه نیروی کار، مقیاس وسیعی از دستمزدها و مزایا، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی یک درصد افزایش یافت که کندترین پیشرفت را از سال 2021 نشان می‌دهد.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، یک گزارش جداگانه نشان داد که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص هزینه‌های مصرف شخصی، نسبت به ژوئن سال قبل 3 درصد افزایش یافته که کمترین افزایش در بیش از دو سال گذشته است. قیمت‌های اصلی - که غذا و انرژی را حذف می‌کنند و به‌عنوان سیگنال قابل اعتمادتری از تورم اساسی در نظر گرفته می‌شوند - کمتر از حد انتظار 4.1 درصد افزایش یافت که این کمترین میزان از سال 2021 است.

گزارش شاخص هزینه‌های مصرف‌ شخصی PCE همچنین نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده، در ماه ژوئن به بیشترین میزان از ابتدای سال تاکنون افزایش یافته و پیام‌ داده‌های روز پنجشنبه را تقویت می‌کند که نشان می‌دهد اقتصاد ایالات متحده با سرعت ثابتی در سه ماهه دوم رشد کرده است.

در مجموع، ارقام منتشرشده این امید را افزایش می‌دهد که فدرال رزرو بتواند به یک فرود نرم دست یابد؛ یعنی تعدیل تورم بدون از دست دادن آمار اشتغال، با وجود شدیدترین افزایش نرخ بهره در یک نسل.

آنچه بلومبرگ اقتصادی می‌گوید

«آنا ونگ» - اقتصاددان - می‌گوید: اعتدال در شاخص هزینه اشتغال ECI سه ماهه دوم دلگرم‌کننده‌ترین نشانه کاهش تورم است که نشان می‌دهد چسبنده‌ترین مولفه تورم در حال کاهش است. این همچنین نشان می‌دهد که کاهش تورم اخیر دستمزد اتفاقی نیست و پایه‌های منطقی خود را دارد.

در مقایسه با سال قبل، هزینه‌های اشتغال 4.5 درصد افزایش یافته است که ضعیف‌ترین سرعت افزایش را از سه ماهه اول سال 2022 نشان می‌دهد. دستمزدها و حقوق کارگران غیرنظامی 4.6 درصد افزایش یافت که کندترین پیشرفت از پایان سال 2021 است.

در حالی که استخدام همچنان قوی است، معیارهای مختلف رشد دستمزد در ماه‌های اخیر همزمان با کاهش فشارهای تورمی گسترده‌تر، کند شده است. قدرت مستمر در بازار کار، با وجود افزایش سریع نرخ بهره، کلید تاب‌آوری اقتصاد بوده است.

همچنین گزارش جداگانه‌ای در روز جمعه نشان داد که انتظارات مصرف شخصی ایالات متحده در ماه ژوئیه به بالاترین سطح از سال 2021 رسیده است و مصرف‌کنندگان کمتری تورم را عامل کاهش استانداردهای زندگی می‌دانند.

مقامات فدرال رزرو، تورم بخش خدمات را به‌ویژه به عنوان مقوله‌ای مشخص کرده‌اند که معتقدند به دلیل بازارهای کار فشرده همچنان بالا است. افزایش قیمت در آن دسته، به استثنای مسکن و انرژی، در آخرین گزارش شاخص هزینه‌های مصرف شخصی PCE، مشابه افزایش ماه می، 0.2 درصد افزایش یافت.

بر اساس برخی معیارها، رشد دستمزدها در نهایت از تورم پیشی گرفته و قدرت خرید آمریکایی‌ها را تقویت می‌کند. جروم پاول - رئیس فدرال رزرو - در یک کنفرانس مطبوعاتی در 26 ژوئیه پیشنهاد کرد که داده‌های شاخص هزینه اشتغال ECI، همراه با گزارش‌های آتی در مورد قیمت‌های مصرف‌کننده، در تصمیم بانک مرکزی درباره ادامه افزایش نرخ‌ها در اواخر سال جاری نقش داشته باشد.